Har en Dewalt skruvdragare 18v och behöver skruva isär batteriet .

Vad heter verktyget till dom 4 skruven som skall bort?
Var kan man köpa?

Tackar på förhand
 
På mina 18V NiCd-batterier passar en Torx T-10.
 
Skruvade isär en för någon dag sedan på jobbet, och det är storlek T10, dock med den där lilla "piggen" i mitten, så går lättare om man har en Torx med hål i.. vad de nu kan heta.

KS9182074.jpg Sådana där.
 
E
Vad skall du göra med batteriet?
 
Säkerhets Torx
Tamper Proof
 
Det slutade att fungerar och gick ej att ladda.
Skruvade isär men "hittade" inget fel,

Kan batteriet vara slut ?
 
Min NiCd brukar inte dö fullständigt, men håller plötsligt laddningen väldigt dåligt, typ några minuter med skruvdragaren.

Bara att lämna till återvinningen i så fall, jag tror jag har förbrukat 3-4 st (av ca 12) på de senaste 10 åren.

Kolla på nätet i England, (amazon, tex) skulle tro att batterierna är billigare där.
 
Göran.W
Mät upp alla batteri cellerna var för sig för det kan vara en cell som tvär dött så ingen ström går igenom den.
Har själv råkat ut för det ett par gånger och då brukar jag ersätta batteriet cellen med en kabel stump istället.
Det blir ingen störrre skillnad om man tar bort 2 celler ja tom med 3 celler bortagna är det använbart.
 
Ok

Hur mäter man upp batteriet?
 
Göran.W
Det sitter 15 batterier inne i batteriet.
Man mäter spänningen på varje batteri inne i batteriet så ser man om något av batterierna avviker markant i spänning.
Om så är fallet kan man misstänka att det batteriet är kast
 
Batteriet har legat i kallgarage hela vintern om det har någon betydelse.
 
Göran.W
Har det legat utan att laddats någon gång under vintern i ett kall garage är det nog återvinningen som gäller.
Det är nästan omöjligt att väcka ett batteri till liv igen efter sen sån ursäkta ordvalet misshandel.
Man måste ladda det ca 1 gång i månaden varae sig man anväder det eller inte.
 
Ok
Bra att veta hur man skall förvara batterier när det inte används.
 
Göran.W
Du är inte ensamen om att förstört batteri på det sätt du har gjort.
Har själv gjort samma misstag typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.