Vi ska konvertera våra rabatter till stenrabatter med svart/vit sjösten.
Men med tanke på att vi behöver ha rätt mycket sten och därmed blir det ett stort hål i plånboken.

Ett sätt att komma undan lite billigare tänkte vi är att ha den minsta storleken (8-16 mm) av sjösten som fyller ut bättre i botten och sen "toppa" med mellanstorleken 16-32 mm.

Så nu till min kanske dumma fråga: Kan man blanda storlekar som vi har tänkt eller kommer det se konstigt ut? Jag antar att med åren kommer dom olika storlekarna blandas, så frågan är om detta gör något!?

Vad tror ni?
 
Tror det det blir jättesnyggt att blanda. I alla fall i normalfallet. Vet inte hur er tomt/rabatter/hus ser ut. Men för de flesta tror jag att en blandning kan vara mjukare och lättare för ögat, ser mer naturligt ut, än alla av liknande fraktion.

Men för att vara på den säkra sidan. Kan du inte åka dit med 2 tomma hinkar, som du fyller upp med sten. Så får du ett litet test i alla fall.

Det är ju ganska mycket pengar det handlar om, och man vill inte få det fel.

Mvh

Stefan
 
Bra ide men problemet är att jag har tänkt att köpa stenen på nätet och kan därmed inte hämta och provtesta.
 
Schonas skrev:
Bra ide men problemet är att jag har tänkt att köpa stenen på nätet och kan därmed inte hämta och provtesta.
Aha. Ja, då är det knixigt.
För större ytor tror jag att blanda blir jättebra. Men de stora stenarna kan bli dominerande om rabatterna är små.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.