någon som har tips på en bra och billig mattläggare i östersund? Behöver hjälp med att lägga in våtrumsmatta i tvättstugan. Har fått en offert på jobbet och har nog inte hämtat mej än! Jobbet består av att spackla upp golv och lägga matta, matta lim och tråd har jag redan köpt (fick tag i en stuvbit för en billig peng) golvbrunn har jag bytt och gjutit fast, måtten på tvättstugan är 1.70 * 2.10 alltså det blir ingen mattskarv.
Offerten låg på 10500:- ink.moms ! är det rimligt?
Tacksam för råd!!
 
Alltså är det bara att spackla lite för att få det jämnt eller ska det flytas upp fall? Är priset inkl flytspackel eller är 10500 kr arbetskostnad? Före eller efter rot avdrag?

I Östersund finns rätt många mattläggare, exempelvis Stefans Golv o Bygg, Emilssons i Krokom mfl. Sedan finns en del företag som tar på sig entreprenaden men i själva verket lejer in för flytspackling o golvläggning.

Själv väljer jag alltid Emilssons men då är det gubben själv som gör jobben och vi är lite speciella kunder. Om han kör med anställda just nu så kan jag inte säga att kvaliteten är lika hög
 
Pris 10.500:- inkl.moms
Pris med 50% skattereduktion på arbetskostnad 7.100:- inkl.moms
I offerten ingår:
Fallspackling
Läggning tillhandahållen golvmatta exkl.golvlim
Arbets & resekostnader
Förutsättningar: Offerten avser ytor klara för beläggning
 
Fallspackling inkl material? Ingen friskrivning isf för hur många mm flyt som ingår?

Flytspackel är ju inte precis superbilligt men är det endast arbete så låter det väl smådyrt (ändå inte katastrofalt med resekostnaderna inräknat). Ett fast pris är per automatik lite dyrare för att priset garanteras
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.