Alla nybyggda hus skall ju ha ett fasadmätarskåp. Innebär inte detta att det är enkelt för en eventuell inbrottstjuv att stänga av larmet genom att stänga av strömmen till huset...?
 
är det ett seriöst larm så finns de batteribackup.........o ev, så sänder det ett felmeddelande vid strömlöshet
 
+ GSM-modul eftersom även telen går in där!
 
Japp det stämmer.
Ett larm av normalsort stoppar inte en proffstjuv av lite klass. Däremot tror jag att påverkade pack som ger sig ut mer eller mindre på måfå kan tänka sig lite innan de bryter på ett larmat hus. (förresten, vadå tänka  ::))

Bryt strömmen, klipp telekabeln och bryt upp dörren/fönster etc. Gå ett varv i huset och aktivera ev larm. Slå sönder ev larmenhet. Gå ut och vänta en timme. Kommer ingen inom en timme är det bara att fortsätta...

Fan vad vi är lurade som går på reklamen om att larm är så bra...
Visserligen innebär larmat hus att tjuven i första hand väljer ett olarmat hus, läs grannen. Men det stoppar inte ett proffs!!!!

/Farbro Melker
-aktieägare i Securitas och gör proffit på rädslan och oförstånd hos vanligt folk ;D
 
Farbror Melker
Om du nu har Aktier i Securitas är det väl inte smart att skriva ett sånt inlägg ;) änk vad aktiekursen kommer att dala i morgon ;D ;D
 

Du har helt rätt. Lite tokigt. Men jag måste leva upp till min image, du vet... :cool:

Ville bara få min röst hörd som ett motargument mot alla envisa försäljare. Securitas är inte ensam på marknaden.


/Farbror Melker
Jag har faktist aktier i Securitas. Dock rör det sig om en handfull...
 
T
Om man har ett normalbra larm med adresserbara sektioner, kan man ju alltid sätta en kontakt på elskåpet, då ser larmcentralen att 1: luckan öppnats-2: Elen har slagits av därfefter. Enda problemet med detta är om elbolagen envisas med att komma och läsa av mätaren, men nu för tiden vill dom ju fjärravläsa .

Jag skulle akta mig för att ha aktier i Securitas, dom har ansvaret för många säkerhetspassager på en del flygplatser (!), så det räcker med 1 attentat så är skadestånden så astronomiska att Securitas går samma öde tillmötes som ABB i asbetsmålen (kanske taskig jämförelse-men när dom stämmer stämmer dom stort).
 
Efter mina egna klankningar på Securitas samt TN-Funkis begåvade inlägg så kommer Securitas att vara en aktieägare mindre inom ett par dagar... ;)

/Farbro Melker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.