Jag har en IVT-495 som installerades för knappt åtta år sedan och redan efter femte året började den krångla och gå sönder. Jag har bytt ut kraftkortet två gånger, fläkt en gång, gaspåfyllning och massa andra strul som har kostat mig över tjugo tusen hittills. Jag vet inte om jag drabbats av en måndagsexamplar eller förväntade strul med IVT-495.
Jag har försökt och kontakta IVT om detta utan resultat. De undviker ämnet fast våran servicetekniker erkänner att det är en del kvalitetsbekymmer med IVT.
Är verkligen livslängden på moderna värmepumpar så kort nu för tiden?
Jag undrar om det är någon annan som har upplevt liknande problem och vad går att göra?
 
Hej Låter inte så roligt om du har lagt ut 20000/8år,Är det inte 6års försäkring på den där även fast det inte hjälper dig nu för det skulle ju vara skit om komressorn ger sig med till råga på allt.
 
Hej, Jag har försäkring hos Moderna försäkringar utöver hemförsäkring som tagit största smällen. När jag köpte min IVT ingick 5-års försäkring och alla fel började just efter fem år. För nyare modeler har de höjt till 10år försäkring enl. reklam på TV. Vet inte hur ska jag tolka det från kvalitetsperspektiv...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.