Hej

Vet att det finns tidigare trådar om detta men vill ha dagsaktuell info:). Vart i usa hittar man bäst priser?Gillar DeWalt. Vilken picka ska man ha? Vill nog ha ~21graders
då den spiken verkar vara lättast att få tag på. Gärna tips på modell och någon sajt som
är beprövad..
//
M
 
P
Dagsfärskt?? nja jag köpte i juni-11 från http://www.toolking.com/
En helt ny DeWalt D51321 takpappistol och "Reconditioned" dyckertpistol och dom funkade super under förra årets takbyte. Inga problem alls med leverans. Posten/tullen hittade dock paketet men priset är ändå lågt
 
  • Gilla
Nick82
  • Laddar…
Luft, gas eller batteri?

Jag köpte två Bostich dyckert pistoler från CPO-outlets på ebay. De säljer både nya och rekondade av dig fabrikat. Lite trix med att köpa från dem då de kräver USA reggat paypalkonto och adress i USA.
 
luft ska de va:)...
/
M
 
Kolla på CPO. De jag köpte kom i ett kit med en liten smidig kompressor. Tror det blev 1200kr för två dyckert pistoler, kompressor och tbh. Nu är det en 110v apparat så man måste vara medveten om ev kompabilitetsproblem.

Annars kan du även kolla på ebay och Amazon. Många av de stora listar sina erbjudanden även där.
 
vad är CPO?
Har tittat lite på toolking, hur sliten är en "reconditioned" maskin?
/
M
 
http://www.cpooutlets.com/

Det mesta som är "refurbished" är garantiutbyten som är renoverade av tillverkaren eller deras aukt verkstad. Garantierna brukar vara de samma som på nya så de skall i princip vara som nya. De kan ha lite kosmetiska skador och sakna vissa tbh, men annars kompletta och fungerande.

Garantierna spelar inte så stor roll för oss här borta då de ändå oftast bara gäller i USA.
 
P
Men skickar CPO till Europa? Så här står det på deras sida

"PO Boxes, APO/FPO, and International Addresses
We do not ship to APO/FPO, US Territories, Canada or other countries at this time.
For security purposes, CPO DOES NOT ship to P.O. Boxes"
 
Nej, det gör de inte. Som jag skrev i inlägg #3 så är de lite speciella att göra affärer med. Man måste bla ha ett Paypal konto som är registrerat i USA och sedan får man ordna med frakten från USA själv. Jag använder Jet Carrier. Över lag är det inte så många som har bra shipping till Eu. Oftast är frakten i USA gratis så det är helt klart idé att använda ex Jet Carrier även om det tar lite tid med sjöfrakt. Har tagit flyg när det vart lite eller panik, brukar ändå vara lönt!
 
Jula har sin Meec pickis ute för 795:- i senaste kampanjen....
 
jo, en polare köpte just den pickan. Slutade med ett sjukhusbesök då den spikade dubbelt...så jag vill
ha en med lite mer kvalité. Någon som kan rekomendera ett märke på någon site i usa?...
//
M
 
P
Köpte en Dewalt 21 graders för en tusing på tradera. Rcondad iofs. Men i skick som ny..
 
Robert-san01 skrev:
Nej, det gör de inte. Som jag skrev i inlägg #3 så är de lite speciella att göra affärer med. Man måste bla ha ett Paypal konto som är registrerat i USA och sedan får man ordna med frakten från USA själv. Jag använder Jet Carrier. Över lag är det inte så många som har bra shipping till Eu. Oftast är frakten i USA gratis så det är helt klart idé att använda ex Jet Carrier även om det tar lite tid med sjöfrakt. Har tagit flyg när det vart lite eller panik, brukar ändå vara lönt!
Kan du berätta mer om hur man fixar ett paypal konto till jet carriers USA adress?
 
Reggade mig på JetCarrier och sedan gick jag in på Paypal.com och reggade mig med alla inställningar som om jag bor i USA. Angav JetCarrier adressen som min "hem" adress. Tänk bara som att du bor i USA när du reggar dig så ger det sig självt. Lägg sedan till ett kreditkort precis som du gjort med ditt Svenska Paypal konto.

Enda som du inte kan göra är att verifiera ditt konto så har säljaren det som krav så kan det bli problem. Detta brukar dock endast vara vanligt vid dyrare köp så jag har inte råkat ut för det än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.