Ser ut som den nya kinaklipparen för i år som även kallas CayRoBot 1500 här hemma. Den säljs av en stoor skara småföretag här i Sverige för ca 8500:-.

Vet ej om dom håller bra men priset var ju annars bra..

Coolt med nya iphone applikationen dock!
 
Hmm, bra med större utbud :) men denna verkar helt sakna stöldskydd?
 
Som du säger ser den ut att sakna stöldskydd.. Det kanske man kan leva med när man köper en robot för mindre än 4000:-!?
Den situationen jag är i så kan jag välja mellan att köpa ett nytt kretskort till min AM G1 för lika mycket som jag får en helt ny komplett kinaklippare!
Sköna reservdelspriser Husqvarna har... :/
 
Den där är ju lockande...
 
Ja, det går nog att leva med. Såg att den har rätt ordentliga klippknivar. En Husqvarna har väl något rakbladsliknande som behöver bytas ganska ofta? Men varför behövs en fjärrkontroll?
 
Fjärrkontroll är ju bara för dom lata, typ om barnen ska ut och leka så kör du in den med fjärren utan att behöva göra det manuellt...

Vore intressant om någon kunde ge lite feedback på maskinen eller om någon handlat en likadan med annat namn tex CayRoBot...
 
Hmm, men inte ska man behöva köra in gräsklipparen för att ungarna ska leka. Den ska väl vara säkrad för sådant? Annars kan det ju lika gärna kvitta med en automatisk gräsklippare om man måste köra in den hela tiden när ungarna är ute. Alternativt får man ju sätta passagekontroll i dörren som är kopplad till klipparen så den åker till kojan när ungarna öppnar dörren.
 
...eller låta den klippa när ungarna sover. På natten alltså.
...eller låta dem lära sig hur det känns att minsta ett par fingrar med de ordentliga klippknivarna.

:D
 
Ja, det är väl nattkörning som är alternativet men då är ju gräset oftast fuktigt, hur funkar det. Hur gör ni med robotklippare egentligen?

Jag saknar bland annat en nagel på en av mina tår efter en incident med en flymo för ett antal år sedan så att gräsklippare är farliga saker lär mina barn nog få sig i tutat och något liknande vill jag så klart inte utsätta dem för.... :)
 
Jag har kört min G1 på kvällen.. Typ från 20.00 till 22.00. I övrigt så tror jag att dessa knivar är bättre då jag har kört sönder ett par på min automower och lyckats få ett fragment av ett blad i foten.. Inget allvarligt dock men sår på foten har en tendens att ha en lång läkningstid tyvärr...
 
Ja då blev det spännande.
Jag har beställt ett exemplar direkt från Kina. Nu får vi se hur detta framlöper.

Beräknade tillkommande kostnader är tull (17%) och moms (25%)
tydligen räknas momsen på beloppet inklusive tullavgift.
Totalt räknar jag med att hamna på ca 5500:-

Min plan är att bygga om den så att den går att även går att styra med Timer.
Lite ljuddämpning kommer heller inte skada. Troligen med Biltemas dämpskiktsmatta.
 
Spännande, hoppas du är villig att dela med dig av dina erfarenheter i den här tråden :)
 
Häftigt! Lär ju finnas reservdelar att få tag i då det finns många återförsäljare till maskinen.. Bara säga att man har en cayrobot! Ang priset så stämmer det ju ganska bra det tipset som jag fått, dvs att man lägger på en nolla på beställningspriset i dollar så får man slutpriset hemma. Alltså om man beställer från Kina.

5500:- är jävligt vettigt för att slippa klippa själv! :D

Tveka som sagt inte med att lämna feedback! Både ris och ros!
 
JonasForssell skrev:
Ja då blev det spännande.
Jag har beställt ett exemplar direkt från Kina. Nu får vi se hur detta framlöper.
Har du fått något troligt leveransdatum?
Lugnar mig nog med beställningen tills du fått hem din.. Du får helt enkelt agera testkanin! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.