Hej,

snö har smält bort och garageinfarten i grus har kommit fram och är i behov av upprustning.
Uppfarten är ca 60 kvm och har:

- Gropar som behöver fyllas igen
- Mindre inslag av växtlighet
- Bättra på ytgruset

Vad skulle ni gjort? Fyllt igen och paddat samt lagt på nytt grus? Grävt upp någon dm lagt markduk och därefter återfyllt med samma massor? Eller något annat?

Vi vill/kan inte

- Starta ett jätteprojekt
- Byta material utan fortsätta med grus
- Schakta bort en stor mängd massor
 
Köp ett lass grus och lägg på.. Är du amtitiös så gräver du bort växtligheten först.
 
Gjuta betong torde väl gå under epitetet "starta ett jätteprojekt" ? ;)
 
S
vad för garageport har du?
 
Lägg på nytt och orkar du raka/gräv bort beväxningen samt spruta ev med roundup innan du lägger på nytt material
 
Lägg marksten
 
RoTe: hur funkar det där, uppe i norr med tjäle osv? ska man isolera under?
 
RoTe
nino skrev:
RoTe: hur funkar det där, uppe i norr med tjäle osv? ska man isolera under?
Jag har ingen aning om hur man gör, men nog fungerar det. Vi har både motorväg i betong samt en mindre bussterminal helt i betong här i Uppland.
 
Jag hade gjort som jag gjort dom snart 3 åren vi bott här.
Alltså tagit fram grova räfsan och krattat bort ogräset och jämnat till uppfarten med baksidan av räfsan backat en bit och konstaterar hur bra det blev.
Gått in och druckit en kopp kaffe.
Gått ut igen och sett hur mycket jag egentligen missat.
Krattat bort det och varit nöjd.
Tittat dan efter för att se att jag inte vann.
Fortsatt så fram till hösten då jag tröttnat och låtit ogräset växa fritt för at inbilla mig att det fryser bort under vintern.
Konstaterat på våren att det inte blev så.
Börjat om.
Alternativet med ättika som luktar i hela kvarteret har jag med provat och det fungerar bra men är tveksam till att det är värt mer än en bib på bolaget ;)
Effekten varar oavsett ungefär lika länge.

Så utan jätteprojekt, kratta på.
Eller häll ut en massa diesel, det ska va "bra".
 
mexitegel skrev:
Köp ett lass grus och lägg på.. Är du amtitiös så gräver du bort växtligheten först.
Håller med. Men först en rejäl laddning gift!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.