Ja som rubriken lyder. Va det ok av oss att lägga våtrumssilikon i "sprickan" i badrumsplastgolvet? Bättre än att låta det va öppet väll?
 
Bäst skulla vara att svetsa fast det. Men klart är silikonen bättre än inget.
 
Det är hyresrätt så vill inte lägga massa pengar på det. Hyresbolaget fixade hålen i väggarna men sa att "sprickan" i golvet inte behövde fixas. Då fixade vi lite våtrumssilikon själva och la dit. Tyckte det va lika bra med tanke på att jag brukar skvätta ner golvet när ja duschar tyvärr. Försöker skvätta så lite som möjligt med med tjockt och långt hår så kommer alltid lite utanför trots duschdraperi. Menar du att silikonet egentligen inte är tillräckligt? Vad menar du med att svetsa? Kan inget om såna här grejer egentligen. Vet bara att man så långt det går ska undvika fuktskador
 
Om det är en hyresrätt så har du gjort mer än vad du behöver eftersom ansvaret för underhåll av fastigheten är fastighetsägarens. Det är bra att ni lagt i silicon, det är mer märkligt att fastighetsägaren sagt att ingen åtgärd krävs men det är ju deras bekymmer. Har du lite "tur" resultar det i en fuktskada som måste åtgärdas så ni får ett nytt badrum... :|
 
Det är som Mexi skriver.Inte ert ansvar! Att svetsa betyder att man smälter ner en plasttråd i springan. Glöm det ;-)
 
hehe jo jag vet att det egentligen är hyresvärdens ansvar men vet hur sega de kan vara om något problem uppstår därför tycker jag det e lika bra och fixa skador och sånt med en gång. Och silikonet va ju inte särskilt dyrt heller.

Undrar dock en till sak. Som ni ser på bilden jag länkar till så har det också blivit någon slags färgavlagring i badrummet. Detta är på väggen under fönstret (ganska långt ner) och badkaret är precis bredvid. Fastighetsskötaren sa att de får komma och måla om det om ett tag. Men känner att det kanske inte är så bra om det kommer vatten på det även om det bara handlar om ett tag till. Kan jag göra någon åtgärd så länge eller kan det vara så utan att ta skada?

http://www.ladda-upp.com/bilder/67340/vid-badkaret
 
Redigerat:
Här kommer en till närmre bild fast från snedden (vet inte varför kortet blev så :p)
http://www.ladda-upp.com/bilder/67343/bredvd-badkaret-2

Den här bilden är upp och ner vänd men tänk er att det vita är väggen och det andra (guloranga) är det som går upp på väggen från plastgolvet (jätte konstigt beskrivet jag vet). Men iallafall tycker att det ser ut att vara någon slags färgavlossning även där? bör jag lägga silikon där eller något?

http://www.ladda-upp.com/bilder/67344/vid-badkaret-3
 
En spricka i plastmatta i badrummet är definitivt ett fel och ska åtgärdas, det kan orsaka obehag för er om det blir mögel etc framöver. kräv ordentligt reparation.

Skicka ett email till fastighetsägaren och påpeka problemet med sprickan i golvet om dom ändå vägrar.
Spara brevet och eventuellt svar. Det är viktigt om fastighetsägaren i framtiden kommer och beskyller er för att ha orsakat skadan och inte rapporterat den och därmed kräver er på skadestånd. Ingen rolig sits att hamna i.
 
Mögel... Tag lite plastfolie och tejpa runt. Annars andas ni det.
 
Biggitt: hur ser du att det e mögel??
 
Taylor88 skrev:
Biggitt: hur ser du att det e mögel??
Man behöver inte se. Färgen släppte inte utan orsak. Det behövdes fukt under längre tid. Och om det är torrt nu, dammar det lite dess partiklar, Varken du vill eller ej.
Alt 2 är att bara ta lite färg och spärra det.
 
Vi sa det till fastighetsskötaren som va här idag att det kanske släppt pga mögel men han sa att det va vanligt att det släppte ändå. Han ska komma tebax och göra en fuktmätning snart iallafall och då vet man väl om det är fukt/mögel?
Det svarta man ser här och var kan det va själva möglet?
 
Vad är det för väggar? Betong eller gips?
 
Torkade mögelsporrer är inte fuktiga!
 
Det e betong. Hur kan man ta reda på om där finns mögel? Fuktmätning funkar alltså inte till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.