Vi har bestämt oss för en köksblandare (med diskmaskinsavstängning) i rostfritt stål och jag har dels tittat på www.nivito.se och dels på www.cl-strand.com

Vilken av dessa ovanstående leverantörer har bäst kvalitet och finns det fler företag som erbjuder blandare i just rostfritt stål (vi vill alltså inte har en sådan där högblank blandare utan tänkte välja just rostfritt på all "metall" i vårt kök)?
 
Ho…maken till otillåten marknadsföring. Nivito påstår att mässing innehåller bly och rostfritt är miljövänligt. Klar överträdelse. Anmäl dem.
Annars finns det också mässingblandare med borstad finish som är väldigt nära diskbänkskänsla. Mora INXX t.ex.
 
Johan Gunverth skrev:
Ho…maken till otillåten marknadsföring. Nivito påstår att mässing innehåller bly och rostfritt är miljövänligt. Klar överträdelse. Anmäl dem.
Annars finns det också mässingblandare med borstad finish som är väldigt nära diskbänkskänsla. Mora INXX t.ex.
Vet du om det finns någon fördel med "rostfritt utseende" jämfört med en blandare helt i rostfritt? Det verkade som om Mora INXX saknade diskmaskinsavstängning.
 
Hej!

FMM har en blandare i rostfritt också, kanske inte grymmaste designen men den är rostfri...
 
Blandare i rostfritt utseende är fortfarande en blandare tillverkad 100 % ren mässing! Det är egentligen bara en ytbeläggning som liknar rostfritt stål därav "rostfritt utseende"...
 
Jag fick med en Strand blandade på köpet när jag köpte diskbänk. Mycket snygg, har dock inte monterat den ännu så jag vet inget om kvalitén.
 
Vi har haft Strand ett par år nu och den fungerar. Den har blivit lite glappig där själva kranen är fäst i klumpen som sitter i diskbänken. Annars inga anmärkningar. Vi har också en Strand dusch och den skvätter ur sig lite vatten då och då av någon anledning som vi inte har lyckats förstå. Det kan komma t.ex mitt i natten när ingen spolar vatten någonannstans. Men kökskranen gör inte så.

Nackdelen med kranar med bara en tunn yta kan man väl se på gamla kranar, där ytskiktet blivit bortnött. Det blir helt enkelt fult. Fast frågan är hur många kranar som hinner bli så utnötta innan de blir utbytta nuförtiden.
 
J01 skrev:
Blandare i rostfritt utseende är fortfarande en blandare tillverkad 100 % ren mässing! Det är egentligen bara en ytbeläggning som liknar rostfritt stål därav "rostfritt utseende"...

Så här skriver Strand: Alla produkter är tillverkade i äkta rostfritt stål 304. Inte i förnicklad mässing eller i s.k. ”rostfritt utseende”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.