Hej!

Jag har säkert tittat på 100 olika planlösningar och inte hittat den rätta, men tack vare denna förnämliga sida hittade jag Vallsjöhus och en planlösning som är nästan så som jag letat efter, det fattas bara ett arbetsrum, men det skulle nog gå att göra "ovanför" köket, alltså längst till vänster i vardagsrummet.

Jag önskar kommentarer om vad som kan vara värt att tänka på osv. Kan tycka att det är lite stort kanske, 168 kvm....Har mailat Vallsjöhus för pris, men har inte fått svar ännu. Någon förresten som känner till företaget och vet lite mer vad gäller priser mm!

Ha en bra jul!
/Monica Andersson!
 
  • 168_600px.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Trevlig planlösning, MEN, varför börja med att leta efter rätt planlösning i olika kataloger när du istället först kan skära ned till kanske två/tre husföretag som du vill samarbeta med. Sedan kan du hitta ett hus som passar till tomten/området samt dina önskemål om storlek. Rita SEDAN upp planlösningen! De flesta husleverantörerna hjälper till med detta om du känner dig osäker. Du kan även förstora/förminska befintligt hus de har i katalogen. Planlösningen är väl det sista man tar tag i.

Det är dock mycket vettigt att i ett tidigt skede skriva upp vilka funktioner ni önskar i ert hus, exempelvis hur många sovrum, vad för sorts sällskapsytor, hur många badrum, "öppet" kök med bardisk eller ej, matsal? mm mm. Det finns massor av egna, personliga önskemål som är viktiga att ta hänsyn till. Sedan brukar det ofta bli en kostnadsfråga huruvida det går att tillfredsställa alla önskemål, men då har man i alla fall ett diskussions- och ritunderlag.

Lycka till!  :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.