Hemmakatten
Det blev två stycken Petzl Tikka 2 Plus och en stycken Petzl Myo RXP. Nu får vi hoppas att mottagarna blir glada över julklappen.
 
Låter perfekt. Han kan inte bli annat än nöjd!
 
Ekberg skrev:
Jag köpte två sådana men fick pengarna tillbaks efter några dagar, verkar som om dom hade utgått.

/Dan
Knepigt. De har skickat mitt exemplar säger det.
Lustig grej dock. Direkt de uppdaterat något på mitt köp så har de gratulerat mig. Varför?
"Congratulations! FocalPrice Order FPTCE84405PO Has Been Made "
Jag uppfattar det som att jag har tur som får mina grejjer ihopplockade, eller ska man tolka det? :)
Vi får se hur kvaliten är på denna. Värt att ta en liten risk för det låga priset.

Mvh

Stefan
 
Heja pannlampare :)

Vill inte tänka själv för mycket :)

Kan ni komma med ett tips till en pannlampa med fokusfunktion? Ibland behövs en då man går ut med hunden, vill rota lite med bilen...

Tackar för länkar. Kan köpa från UK eller annat EU land om det blir billigare. Max 500:-
 
Lampan jag länkade till kan detta.
 
Petzl Myo RXP, funkar bra med laddningsbara batterier. Hade den tidigare enbart när jag kutade i skogen men sen jag köpte hus och renoverar har den nästan vuxit fast på huvudet. Underbar!

Två fokus. Vid renovering bredstråle och fokusstråle när man vill lysa ner i något djupt eller man är ute och kutar vill se lite längre fokusstråle.

http://www.petzl.com/us/outdoor/headlamps/myo-series/myo-rxp
 
Jag har köpt en sådan på tradera.
141842299_1.jpg
Den fungerar även som pannlampa. Den har 3lägen, stark, lite svagare och blinkande. Jag har annvänt den mycket nu i vinter, då bara på starkaste läget, räcker då i ca: 4tim. Men arb.ljuset är helt underbart, det är som att jobba i dagsljus, och ja man kan bli bländad mycket lätt.
Hittade denna från 6-700kr och det var verkligen värt priset(y)
 
Tack för tipset, jag köpte en för 360 kr på nätet.
 
Jag köpte en pannlampa på Jula för 199:- som komplement till min Petzl Myo RXP. http://www.jula.se/led-pannlampa-957123
Varning! den var inte bra, fokus går från smal stråle till jättesmal stråle. Inte användbar till renovering då det blir en prick ljus istället för ett upplyst arbetsområde.

Sjukt bra räckvidd dock med nyladdade batterier och fokusstråle, lyser längre än vad man ser. Så i kombination med typ en kikare kanske den är perfekt, här har den blivit liggande på hyllan dock.

Ser fram mot en efterföljare till Myo RXP med förhoppningsvis lite större batteripack.
 
stilofunk skrev:
Tack för tipset, jag köpte en för 360 kr på nätet.
Var så god :) alltid roligt att kunna tipsa och hjälpa :)
 
baljbalj skrev:
Jag köpte en pannlampa på Jula för 199:- som komplement till min Petzl Myo RXP. [länk]
Varning! den var inte bra, fokus går från smal stråle till jättesmal stråle. Inte användbar till renovering då det blir en prick ljus istället för ett upplyst arbetsområde.

Sjukt bra räckvidd dock med nyladdade batterier och fokusstråle, lyser längre än vad man ser. Så i kombination med typ en kikare kanske den är perfekt, här har den blivit liggande på hyllan dock.

Ser fram mot en efterföljare till Myo RXP med förhoppningsvis lite större batteripack.
Jag har ett par exemplar av nämda jula lampa, tycker att dom fungerar utmärkt som allt i allolampa, på en meters avstånd så är strålen runt ca 70cm bred vilket ja tycker räcker bra.
 
Stew skrev:
Köpte en sådan efter jag läst ditt inlägg. Väntar på att få den levererad i dagarna. Sedan blir det till att testa att köra snöslungan, utan arbetsbelysning, när det är mörkt ute.
Återkommer med en rapport på kvalitet och funktion.
Hej,

Har nu testat denna:
http://www.focalprice.com/LH030B/Ge...20_Lumen_Waterproof_LED_Head_Light_Black.html

Den lyser bra, bytte ut de uppladdningsbara batterierna som följde med till 3 st AA av bättre kvalitet.
Kan med lätthet göra de flesta utomhusaktiveterna nattetid utan att ramla in i något som inte bör ramlas in i.
Allt postivt förutom:
Knappen för att stänga av/ändra ljusstyrka sitter dumt till och är svår att hitta/känna.
Remmen som håller batteripacket samt håller fast pannlampan på huvudet lossar lätt från sina fästen. Då måste man trä om den igen, vilket är störande. Detta händer ofta och pajjar näsan funktionen helt för lampan. Jag (och focalprice) får försöka hitta en workaround.

Mvh

Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.