Har insett att mina markarbeten kommer kräva ganska mycket tid av maskiner och därmed blir det billigast att köpa en traktorgrävare medan jag håller på.

Billig är ledordet (runt 30K +/- några tusen)
Defekter inga problem (nästan en förutsättning.

Krav: bra/ok däck, fungerande drivning och hydraulik (läckage inga problem) om den ser bra ut och all el fungerar är bara ett plus :)

så kort och gott en gammal inkörd traktorgrävare i bruksskick.

finns helst i sthlm området eller närområdet

kontakt: sir_daniel@home.se eller 0707631950

MVH Daniel
 
En traktorgrävare för den pengen kan bli rätt dyrköpt , med reparationer å sånt, sen kan det va problem att hitta delar om det går sönder
 
Välmedveten om det, men allt går att laga, är ju bara mekanik/hydraulik :)
 
Kompisen sålde en gammal Bofors 121 till skrot ,fick 35000 för den ,o den va helt fungerande ,nu va detta en larvare . Traktorgrävare för 30 000 då blir det nog nån gammal varras eller nån tidig JCB , ok gammal hymas går det kanske att få tag på med nuffild motor i ,du kommer att lessna på att skruva
 
Skruva med gamla dieslar/hydraulik/mekanik gör jag varje dag på jobbet så blir nog bra
 
Ett trevligt ställe med mycket info om äldre maskiner också - kika på downloads:
maskinisten.net

Väldigt trevligt forum!
 
En dålig och billig maskin kan du ju alltid hitta, men även om man är duktig på att meka så är det ju inte gratis att köra med gammal skit ;)
Jag skulle (om det fanns ekonomiskt utrymme) köpa en maskin för iaf runt 100 och köra med 1-2 år när du håller på med huset. Sen kan du sälja den igen för säkert samma pris om inte mer, vissa modeller ökar faktiskt i värde.

men som sagt, det är ju vad plånboken tillåter, finns ju andra kostnader med :)

Kör hårt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.