Jag tror att byggankan tänkte på rätt sätt. DVS ska man renovera för att göra en vinst så måste man hitta fördelar som man de flesta köpare inte har. T.ex. veta hur man ska göra för att importera byggmaterial och vitvaror från Polen, kontakter med inredare/elektriker/snickare/plattsättare som man kan få hjälp av, tillgång till bra verktyg och maskiner osv.

Jag frågade en mäklare om prisskillnaden mellan att köpa renoverat och orenoverat, och enligt honom så var det oftast en nollaffär att renovera.
 
Arvodestrappa för mäklaren, som Nyfniken nämner, fungerade perfekt när jag senast sålde en lägenhet. Jag kommer absolut att avtala om en trappa för arvodet när jag säljer nästa gång.
 
Bor själv i Uppsala. Om du ska göra en vinst så tycker jag du ska köpa i hus med hiss.Men det som kan vara en fördel är om du hittar ett hus med extremt avskild uteplats eller balkong med lång utsikt i rätt solläge.I Uppsala står husen extremt tätt så rätt ovanligt med balkong där du inte stirrar in i grannens eller annat störande.Bilplats är väl oxå +.
Bor själv i nybyggd 4a 2007 i ett område som heter Slavsta. Vi har väl lagt ut 1.395 000 grund,120 000 tillval o 50 000 stor inglasad balkong.Avgift 6000/mån, tippar vi får mellan 1.7-1.8 i dag kanske 100- 200 000 i vinst.
 
Kolla med kronofogden.kan gå att få bra priser på deras auktioner.Köpt 2 genom dom själv.
Lasse
 
Jag tror nog Du kan göra en hyfsad vinst på en lägenhet i Uppsala, bara Du inte är tvingad att sälja när det är som sämst läge rent marknadsmässigt.
Det är fortfarande bostadsbrist här så köper Du i rätt område så borde det bli vinst på några års sikt, Skyttorp är dom inte ett sånt område ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.