Det är dags att börja skissa på renovering av badrummet.
Det är ett litet badrum på 4,5 m2 som är i desperat behov av effektiv förvaring.

Vad är ditt bästa tips på smart förvaring och i övrigt smarta lösningar i badrummet?

Mvh
Tobias
 
Samma här så hoppas någon kan komma med förslag!
Vårat badrum är 1,3x2,8.


Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk
 
Hur löste du förvaringen i ditt badrum? Jag har fått tips om hyllor eller skåp ovan dörren samt att sätta upp köksskåp. Några andra tips?
 
Mina tips:

  • Spegelskåp istället för spegel. Olika höjder på hyllorna i spegelskåpet så att man även får in höga hårsprayflaskor och liknande. 230V-uttag så man slipper ha sånt som ska laddas framme.
  • Underskåp under handfatet. Jag tänker mig att utdragslådor är smidigare än vanliga skåp eftersom man får bättre översikt.
  • Väggskåp bakom wc-stolen.
  • Man kan ha en vanlig vägghylla mellan handfatet och spegelskåpet, så man slipper få handfatet belamrat med prylar.
  • Förvaring av extra dasspappersrullar nåbart från toan.
  • Väggskötbord om man har småbarn. Hålen i väggen borde kunna återanvändas för något slags skåp när skötbordet inte längre behövs.
  • Lång duschslang underlättar städning av badrummet.
Är det någon som har en praktisk lösning på duschcréme/schampooflaskhelvetet i duschen? Det är ett problem jag inte har löst ännu.
 
MagnusSt skrev:
Jag köpte en badrumsmöbel från jysk, två lådor under handfatet, sväljer precis hur mkt som helst.Kombinerat med ett spegelskåp får vi plats med allt vi behöver ha i ett badrum o lite till, o då har vi ändå blöjbarn med såna tillbehör.

[länk]
Hehe, läste inlägget ett år senare, jag köpte ffs möbeln från kvik...

Jaja.
 
Vi planerar att bygga in en lucka i väggen I badrummet. Jag vet inte om det finns möjlighet för er med tanke på era väggars beskaffenhet. Det blir kanske svårt att få in et skåp om du har 10cm tjocka väggar :)
Vi har kattvind på ena sidan där det finns mycket utrymme för en skåpsstomme. På så vis får vi bara en lucka i väggen som inte tar någon plats.
 
Pelpet, funkar det inte med en shampohylla som du hänger på duschdörren?

Dànne12345, ditt infällda skåp förenklar inte direkt sättningen av tätskiktet. ;)
 
Vi har en sånhär schampoohylla, rymmer mkt grejer, krokar på utsidan av duschväggen för handdukar, allt utan hål i väggen.

http://www.folkduschen.se/product.php?id=Hylla1

När jag köpte fanns det även en extrahylla som man hänger i krokarna i nederkant, vi har alltså 3 hyllplan, Den räcker till för en familj på 4 sålänge minsta sonen inte ska ha hela djurparken liggande i "min" hylla.
 
Tack för tipsen, nu har jag någonting att utgå ifrån i alla fall!
 
Nimajneb skrev:
Pelpet, funkar det inte med en shampohylla som du hänger på duschdörren?

Dànne12345, ditt infällda skåp förenklar inte direkt sättningen av tätskiktet. ;)
Jag vet inte hur de ska lösa det, men jag förmodar att de gör det på rätt sätt. Har sett andra som gjort detta också. Det behöver väl inte vara tätskikt i alla zoner i ett badrum?
 
Tack för tipset på hyllan. Tyvärr funkar den inte i vår duschhörna (Scanbad Mia) som har dörrar som rullas åt sidan. Man skulle nästan behöva något som hängs på duschstången om man vill undvika att borra i tätskiktet.
Scanbad-Mia-hoerndusch-rund-med-2-skjutdoerrar-89-91x190-cm-Klart-glas-Aluminium-profiler-200609.jpg
 
Vi har någon modell i genomskinlig plast som sitter uppe med stora sugproppar, funkar jättebra.

Sent from my SK17i using Byggahus
 
Väggen är en våtrumstapet med struktur så sugkoppar funkar nog inte, såvida man inte bestämmer sig för att permanenta installationen och limma dit den.
 
Synd, för annars är sugproppar smidigt.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.