Tog en tripp runt halva Sverige förra sommaren och köpte på mig lite verktyg.

Festool = underbara.
Dom andra hitatchi köpte jag på auktion, fick lämna in alla fyra, och alla var fullkomligt trasiga, kostar mer att laga än dom är värda :(
 
  • 262185_234034486621154_100000438131119_889854_5683021_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra deal på K-rauta. 1600kr för en Fein Multimaster (!). 50% rabatt, på redan sänkt pris. Success!

Och ett litet minne till framtida generation under golvet i arbetsrum. (bilder i nästa post)
 
  • 320258_292914140733188_100000438131119_1113672_983606536_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 294278_284394484918487_100000438131119_1082118_824652711_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär, ekparkett i arbetsrum, tror vi betalade 159kr /kvm. Bättre än laminat helt klart, skarvarna blir mycket bättre, 14mm. Riktigt mycket slityta. Tror vi gjorde en bra deal.
 
  • 423907_357366394287962_100000438131119_1328788_897765870_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 407021_357671967590738_100000438131119_1329301_171833661_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6830.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Dags att börja få till dörrposterna.
 
  • IMG_6867.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6862.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rören pluggade. Diskbänken riven och ihopbuntad för att försöka sälja. Läste att man kunde få 120kr/kilo för rostfritt? :)

Insåg inte riktigt hur hårda kakelflisorna var. Tittade på underarmen efter att jag tagit ner plattorna med stämjärn och hammare, och hade 8-10 röda blodprickar. :)

Har nog varit lite vatten som runnit här bakom. Burr.

Alliancefläkten är även flyttad från vägg som ska ner, till betongvägg. Så att vi kan laga mat (värma enklare mat) så länge som möjligt. Förra lägenheten jag renoverade åt jag pizza och skräpmat i 2-3 månader, never again! =D

Köksbilderna är ifrån igår. Nån som undrar något? Vill se något? Råd? Åsikter? Vill ha fler kattbilder?
 
  • IMG_7143.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7141.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7145.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7150.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7151.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7155.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7158.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7159.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7162.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7165.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök har vi beställt ifrån Epoq som dyker upp 18e maj, innan det måste väggarna in emot badrummet vara uppe och klara. Plus att jag måste hjälpa till att renovera ett badrum till familjen (riva, resa väggar, sänka tak) ser ut att bli en händelserik månad =)
 
Som många här gillar man att läsa trådar, men inte alltid kommenterar man! Ni verkar iaf göra ett gediget arbete. stålreglar e raka o fina (som ni valt att arbeta med), bygger mest i trä men gillar fördelarna med stålreglar.

good bygging :)
 
Tack meckis. Jag gjorde kanske fel, skulle suktat in folk först ;)

Jag var helt inne på träreglar först, men efter ha läst här insåg jag att trä inte blir lika tyskt som jag vill ha det(pekar i raka linjer med hela armen) raka, räta linjer. Här ska inget röra på sig :D
 
Tänk om alla dokumenterade sina projekt så här bra!

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Tack noseone, själv känns det som jag slarvat och missat endel moment. :)

Tänkte fota byrån vi målade om, blev helt ok och ser ut som mer gedigen än den är, och lite i garderoben. :)

Någon som har koll på hur tjock betongplattan till grannen brukar vara? Fick höra 10-15cm, men det känns väldigt tunt?
 
Det är ju ingen chat det här, du började skriva mitt i natten, uppdaterar själv flera gånger i timmen och det är dessutom långhelg - alla fixar på sina hus elelr träffar slkäten och äter ihjäl sig :-D

Kul projekt, söta katter!
Här tar vi det väldigt lugnt, det rosa badrummet som vi tyckte var fult redan på visningen är fortfarande kvar, 16 år efter inflyttning. Det funkar ju....

Inget nikotin här dock, bara massor med obehandlad furu från 80-talet, kräver samma behandling med spärrfärg...
 
Sjukt impad, hur orkar ni? ;)
Fortsätt för allt i världen med mer bilder eftersom att ni grejar.
 
Blivit en ganska lugn helg tyvärr. Jag har myror i kroppen och vill fortsätta.

Imorgon ska vi köra iväg ett helt släp med gips och gamla köksskåp, och fortsätta riva ner väggarna in mot badrummet.

Vi har inte mycket aning om hur det kommer se ut i slitsarna som går där, om vi kan vinna utrymme eller skick på allt bakom. Fortsätter uppdatera imorgon när vi börjar dra i saker :)

Anna: ja, märker själv det där med att vara social. Jag vill ju riva? Dom må vara trevliga, men kan dom inte sluta vara det när man är inne i ett go? :D

Dalbotös: tack, det lovar vi att göra! Ska komplettera och fota vad som sker i varje steg från och med nu. (inte glömma 5 månader) :)
 
Kattvovven skrev:
Dalbotös: tack, det lovar vi att göra! Ska komplettera och fota vad som sker i varje steg från och med nu. (inte glömma 5 månader) :)
Inga orealistiska mål nu bara. ;)
Vet själv hur det var när jag först flyttade till mitt hus, tog kort på ALLT. Allt jag gjorde fotades och jag tog massor med kort i trädgården vid olika tider på året samt olika tider på dagen för att se hur ljus och sådant ändrade sig samt att naturligtvis se vad som kom upp och på vilket ställe.
Senaste året är katastrof i kortväg... Tveksam om jag kom upp i 100 ens?
Jättetråkigt så här i efterhand men just då var jag i ett läge där jag tyckte det var viktigare att göra klart än att hämta kameran.
Så, mitt råd är att foto så mycket ni orkar men låt det inte bli en belastning!
 
S
Jag totalrenoverar också min lägenhet så om du vill känna att du inte är ensam om att ha det jävligt för stunden eller få lite inspiration eller nått så ta en titt på länkarna. ;)
Hur som helst, det ska bli kul att fortsätta kolla hur det går för dig!

http://www.minhembio.com/Badguy/322455/ - Hallen
http://www.minhembio.com/Badguy/322456/ - Köket
http://www.minhembio.com/Badguy/322457/ - Vardagsrum
http://www.minhembio.com/Badguy/322458/ - Sovrum 1
http://www.minhembio.com/Badguy/322459/ - Sovrum 2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.