RoTe skrev:
Finns det inte några roliga handikapp krav som kräver toalett och dusch på nedervåningen?
Jo, det stämmer.

mvh
David
 
thobjo skrev:
Jag tänkte inte närmast på övernattande finniga tonåringar, utan på sådana som bara är på besök över dagen, och spelar tevespel och löser differentialekvationer, eller va de nu gör.
Enl. Ugglas senaste singel så behöver det inte vara så oskyldigt:

bossan.jpg

NU HAR PAPPA LADDAT BÖSSAN ;D


 
Vi kommer att ha ett stort badrum på mellanplan som har ingång både från vårt sovrum och barnets.

Toalett och dusch nere utifall att och i förhoppning om att när "hon" blir större (läs= jobbig tonåring framför spegeln) tar en egen dusch, samt liten dusch och toa i gästlägenheten högst upp.
 
Så här har vi löst det:
Jag är amerikanska, så drömmen om en "Masterbath" samt "dressingroom" är mig nära om hjärtat.
Vi har ritat ett två planshus med privat föräldrabadrum med bubbelbadkar och separat dusch på övervåningen(där vi för övrigt har 5 sovrum), på andra sidan av samma våning där det finns tre samlade sovrum har vi även ett badrum med båda dusch och badkar, för precis som jag läste innan här vill även barn och tonåringar bada och det är skönt att de inte ska behöva använda våran, för då går hela idén bort med det privata badrummet. Det finns gott om utrymme att svänga om och bada småbarn och även för äldre barnen att ligga i flera timmar i badkaret om så önskas*ler*

På nedervåningen har vi en gästtoalett med dusch av standard storlek. Skönt att gäster, som vi har en del av, ska kunna ha sina grejjor och duscha utan att behöva tränga in sig hos oss andra och våra grejjor.

Hoppas att ni hittar en lösning som passar er!!
 
byggimpert, du är tydligen inte ensam, vi är nu åtminstone tre stycken här som inte säljer konseptet masterbath rakt av. Fast om man, som "Missb" visar, har utrymme och ekonomi för 3 badrum så kan man väl bygga så. Vi har inte det, och eftersom huset levereras m oinredd vindsvåning, blir det badrum m toa och dusch första våningen, och sedan, när "familjen" flytter upp (3 sovrum), blir det ett badrum till m badkar på ö.v. Jag tänker hällre att om man har möjlighet, gör man separat toa från badrummet, eftersom det behovet ochså skapar kö i "rusningstid".

Oavsett är väl "bottom line" i den här diskussionen att man _måste_ ha åtminstone toa och gärna ochså badrum i "alla" våningar??
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.