Fast det är bara så långt lagret räcker så det gäller att vara snabb då...
 
Vet inte hur många dom har men priset är sedan 2006-11-20.
 
Var det priset exklusive moms nu helt plötsligt? trodde vi var konsumenter här? ;)
 
yens skrev:
Var det priset exklusive moms nu helt plötsligt? trodde vi var konsumenter här? ;)
Priset är inklusive moms ;D och som konsument så måste jag tyvärr betala moms ;)
 
ok, jag kan bara se den för 1895 på lindarn, det var därför jag frågade (eh, försökte vara rolig då...) är det något erbjudande jag missar?
 
yens skrev:
ok, jag kan bara se den för 1895 på lindarn, det var därför jag frågade (eh, försökte vara rolig då...) är det något erbjudande jag missar?
Uppe till höger på förstasidan finns Senaste nytt och under det "Kolla hit! Bosch Sticksåg" :D

Jag ringde och dom sa att priset var 1695 eller något sådant, med när jag sa att priset var 1495 på hemsidan så sa dom " då får du den självklart för det"!
 
ByggPutte skrev:
Tror det där är ett bra pris.
Ibland har det varit drive på en liknande
modell 500 nånting heter den.
Men tror det är lägre watt och inte tar
lika mycket som 85:an.

Har 85:an på jobbet.
Bra maskin.

Mvh Putte
K-Rauta har GST 500 PE på drive just nu i Sthlm. 1299:- mot 1999:- ordinarie. Har försökt se om det finns några skillnader mot 85:an men kan inte se några vid en snabb koll (500:an finns inte på Bosch egen sida...). Bägge verkar ha 580W och ser identiska ut. Någon som vet om det är samma maskin eller inte? I så fall är väl priset ok, eller hur?

Yamma
 
Yamma skrev:
K-Rauta har GST 500 PE på drive just nu i Sthlm. 1299:- mot 1999:- ordinarie. Har försökt se om det finns några skillnader mot 85:an men kan inte se några vid en snabb koll (500:an finns inte på Bosch egen sida...). Bägge verkar ha 580W och ser identiska ut. Någon som vet om det är samma maskin eller inte? I så fall är väl priset ok, eller hur?

Yamma
På Bosch hemmsida http://www.bosch-pt.com/se/se/gw/newdeals/media/doc_s5.pdf står det 500W och inte 580W??? :surprised:

Rekomenderat kampanjpris är 1618,75 kr ;)
 
Det har nog blivit något fel på den sidan. I tabellen anges effekt 85 w, sågdjup i trä 10 mm, sågdjup i metall 28 mm.

En riktig 85:a skall vara gjord av Scintilla i Schweiz. Är GST 500 PE det? I så fall är det nog ett riktigt bra köp.
 
mattiasp skrev:
Det har nog blivit något fel på den sidan.  I tabellen anges effekt 85 w, sågdjup i trä 10 mm, sågdjup i metall 28 mm.

En riktig 85:a skall vara gjord av Scintilla i Schweiz. Är GST 500 PE det? I så fall är det nog ett riktigt bra köp.
Sågdjup i trä skall nog vara 85 mm och metall 10 mm och det är väl ungefär samma som 85:an men det verkar vara 80w mindre i 500:an. Spelar det någon avgörande roll? Är den gjord av Scintilla så borde det vara ok i alla fall kan man tycka.

Jag är inte i direkt behov av en ny sticksåg men kan man hitta en bra deal så varför inte. Det kanske är bättre ändå att köpa 135:an när man ändå är i farten. Visst, det är mycket pengar men samtidigt så skiljer det ïnte så mycket mellan 85:an och 135:an så valet står nog mellan 500:an på kampanj eller 135:an (på en annan kampanj någongång...)

Yamma
 
135'an väcker milt sagt ett "Vill ha-begär".
Jag är mer än nöjd med min och kan enbart rekommendera den och den är ett enormt lyft ifrån 85'an, allt som man irriterat sig på 85'an är liksom fixat på 135'an.

/Kent
 
Snickarboden skrev:
135'an väcker milt sagt ett "Vill ha-begär".
Jag är mer än nöjd med min och kan enbart rekommendera den och den är ett enormt lyft ifrån 85'an, allt som man irriterat sig på 85'an är liksom fixat på 135'an.

/Kent
Okidoki,

då får det bli 135:an vid lämpligt läge... Allt handlar ju inte om pengar utan det finns ju en viss funktionsdimension i det hela oxå ;)

Yamma
 
Jag gillar 85:an och kände härromveckan på 135:an hos den lokala handlaren. Tyckte 135:an var monsterstor! Påtagligt större (och klumpigare?) än 85:an. Undrar därför vad ni som äger storebror tycker om storlek/vikt/smidighet?
 
Mikael_L
phl skrev:
Jag gillar 85:an och kände härromveckan på 135:an hos den lokala handlaren. Tyckte 135:an var monsterstor! Påtagligt större (och klumpigare?) än 85:an. Undrar därför vad ni som äger storebror tycker om storlek/vikt/smidighet?
Läs tråd:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18750
inlägg #23, där redogör Snickarboden för sina storleksjämförelser ;D ;) ...

Inlägget innan är också intressant för den som funderar på en 135:a
 
Amnevaf...
det finns ju skrivet i den här tråden några inlägg tillbaka!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.