Noterade att i senaste Maxireklamblaskan säljs en Kärcher K.3700 för 1790 kr.

Hittar inte så mycket info om den på nätet, verkar ha sålts för runt 3000 kr på en del butiker men få verkar ha den kvar.

Är den ett bra köp eller ska man satsa på exempelvis Nilfisk C.125 istället som verkar likvärdig i Kapacitet. Fördelen med Nilfisken verkar vara högre vattenflöde och mer tillbehör som medföljer, dock ingen slangvinda.

Nilfisk:
http://www.netonnet.se/art/hem-och-...ogtryckstvatt/nilfisk-c1253-8pad/129322.4735/
 
  • 3700.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slangvinda skulle jag inte lägga så stor vikt på. Det är inte gummislang som följer med och då blir den ofta "krullad".

Kolla hur lång slang det är med. Jag har beställt en 13m då jag är less på att en 6m inte ens når från fram till bak på bilen.
 
Den ser ok ut tycker jag.
Själv skulle ja aldrig köpa utan slangvinda, har haft en sådan och den gjorde mig galen! Även om det är lite problem att linda upp den på vindan då den som Robert säger blir "krullad" så är den så mycket enklare att hantera när den väl är upprullad.
 
gstv skrev:
Själv skulle ja aldrig köpa utan slangvinda, har haft en sådan och den gjorde mig galen!
Jag har ingen erfarenhet av hur bra slangvinda fungerar men även jag blir smått galen på min tvätt som saknar slangvinda. Den dag jag byter kommer det definitivt att bli till en tvätt med slangvinda.
 
Mycket hänger på vad man har för slags slang, har man en PVC så blir man tokig, krullar sig hela tiden. Gummi slang ska det vara annars kan det kvitta.
 
Slangvinda är bra tycker jag, iaf när den funkar som den ska :)
På min Kärcher sitter den nertill, på sidan av tvätten, med liten ratt som vev, samt kärvar lite.. så med den får man pyssla en del för att få på slangen. Men de modellerna med vindan upptill och riktig vev ser mer genomarbetade ut.
 
cjnilsson skrev:
Maxi i Örebro hade den Hitachiskruvdragaren det tidiagere sålt för1999 för 1299:- Tror det var en DS14DSFL
Tråden handlar om högtryckstvätt, inte om Ica i allmänhet.
 
Nilfisk kan jag rekomendera mot. Konsumentmaskinerna verkar vara överspecade i kapaciteten.
Dels märker jag det på min 110bars maskin mot föräldrarnas 110bars Kärcher, och dels på inlägg på ett par forum med folk som klagar på att det är dåligt tryck.

Fördelen med Kärchen är att du kan byta slangen om man vill, till rätt billiga pengar. tex Swedol kan pressa ny slang för en tusenlapp när du tröttnar på orginalslangen
 
corre skrev:
Nilfisk kan jag rekomendera mot. Konsumentmaskinerna verkar vara överspecade i kapaciteten.
Dels märker jag det på min 110bars maskin mot föräldrarnas 110bars Kärcher, och dels på inlägg på ett par forum med folk som klagar på att det är dåligt tryck.

Fördelen med Kärchen är att du kan byta slangen om man vill, till rätt billiga pengar. tex Swedol kan pressa ny slang för en tusenlapp när du tröttnar på orginalslangen
Ja, gå inte i närheten av alto-nilfisk, de håller inte alls vad de lovar. Märktes tydligt i ett test nyligen i råd och rön, och i den här tråden, m.fl. på forumet.

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/178623-varning-alto-nilfisk-hogtryckstvatt.html
 
Konstigt i min reklamtidning från icamaxi har de en Nilfisk c120.3 för 1499kr
 
Rund_skruvad skrev:
Konstigt i min reklamtidning från icamaxi har de en Nilfisk c120.3 för 1499kr
Be Raskus skicka dig hans reklamtidning istället då, så du kan köpa en kärcher istället ;)
 
thomasx skrev:
Be Raskus skicka dig hans reklamtidning istället då, så du kan köpa en kärcher istället ;)
(y)(y)(y)
 
Om K3 fortfarande har plastpumphus/packningar skulle jag deinitivt undvika den, körde slut på två K3 för några år sen, den första lämnade in efter par timmar (på raken), ett fett tips är att gå upp ett eller två snäpp :)
 
Har en kompis som köpte en Alto med metallpump osv som skulle hålla "livet ut". Dock så tänkte min kompis leva längre än 1 år så han blev mycket bevsiken när pumpen var slut efter 1år av bil och MC tvätt och Alto svarade att den var utsliten och det inte täcks av garantin. Minns inte vad det är för modell han har/hade men det var metallpump och kostade närmare 3000kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.