Hej,

Jag vill bygga ett mindre växthus/drivbänk (d/b/h = 1/2/2 m) och ser framför mig någon form av modulsystem med profiler och hörn som jag själv kan kapa till och bygga med. Sedan klä med kanalplast. Någon som känner till någon sådan tillverkare?
 
Redigerat:
Du kan väl köra med vanliga träreglar. Snyggt, klassiskt, enkelt, flexibelt, billigt. ;)
 
Jo det var en tanke jag hade också. Var dock orolig över fuktpåverkan. Oavsett så vill man gärna ha lite bra beslag för dörrar och liknande
 
Tja, det blir ju inte mer utsatt för fukt än vilket trähusbygge som helst, hus, garage, carport, friggebod etc. Beslag finns junhur mycket som helst att välja bland, bygger du själv har du ju mer möjlighet välja bättre kvalitet, design etc.
 
gromit42x skrev:
Jo det var en tanke jag hade också. Var dock orolig över fuktpåverkan. Oavsett så vill man gärna ha lite bra beslag för dörrar och liknande
det beror kanske på, hur "original" Du önskar ditt växthus, men när det gäller dörrgångjärn, så finns det långa gångjärn hos alla byggshoppar, svårare han det nog vara med gångjärn till lufterna och armarna till dessa. Men du får kolla på Blocket, eller kanske leta upp någon gammal handelsträdgård, som är på väg mot graven.
När det gäller fukt, så är det som thomasx skriver, använd tryckt virke. Här lite att läsa..http://www.queenmagasin.net/forum/view-thread.xml?thread_id=852614&forum_id=13
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.