Kan enbart hålla med i kören ,köp INTE byggmax blå skittejp totalt värdelös.Släpper efter ett tag:thumbdown:

T-flex dyr men fungerar

Har plastat in ett helt hus med 1,5 våningar,ventilationsrören ställer till det ordentligt när dom skall genom diffspärren:(

OBS använd ej silvertejp/vävtejp ,klistret torkar efter ngt år ,har sett det själv i andra hus
 
Redigerat:
Snailman
RickeP skrev:
Japp det gjorde jag, och ska göra idag igen.
Tog en vecka ca, schenker slarvade bort paketet första gången.
Men de skickade snabbt ett nytt efter att de pratat med schenker, så kundservicen verkar fungera bra.
Har inte kommit mig för att beställa ännu, har väl gjort av med nån rulle t-flex hittils, men får nog ske nu, jag undrar hur du betalade dem, de har ju en massa alternativ som jag inte riktigt lyckats utbena :surprised: (trots nån tyskakurs i forntiden)
 
OK, Byggmax tejp går alltså bort helt. Gjorde nu en beställning på ett gäng rullar efter RickeP:s tips. Lokala XL-bygg ville ha snudd på 300 kr per rulle T-flex och det anser jag är rent ocker.
 
Västerhaninge 17 skrev:
Kan enbart hålla med i kören ,köp INTE byggmax blå skittejp totalt värdelös.Släpper efter ett tag:thumbdown:

T-flex dyr men fungerar

Har plastat in ett helt hus med 1,5 våningar,ventilationsrören ställer till det ordentligt när dom skall genom diffspärren:(

OBS använd ej silvertejp/vävtejp ,klistret torkar efter ngt år ,har sett det själv i andra hus
Jag använder en rörkrage till mina rör. Tycker det förenklar mycket.
http://www.soliduct.com/rorkrage-angsparr-dia-80-dia-200/p-2509.htm
 
Snailman
jaha har beställt nu, så får se hur det går...

edit trodde först man var tvungen reigstrera sig hos moneybookers men det behövde man inte (verified by visa gick däremot genom dem, men utan registrering)
 
Snailman skrev:
Har inte kommit mig för att beställa ännu, har väl gjort av med nån rulle t-flex hittils, men får nog ske nu, jag undrar hur du betalade dem, de har ju en massa alternativ som jag inte riktigt lyckats utbena :surprised: (trots nån tyskakurs i forntiden)
Jo man får använda google translate ibland :D
Jag betalade med PayPal, men det fungerar säkert lika bra med kort eller banköverföring.
Man får lite rabatt med banköverföring
 
Snailman
Kan man se vad som händer med ordern? de har tagit emot ordern och fått betalningen det är fortfarande det enda jag kan läsa hos dem sedan dag ett, när jag loggar in hos befestigungsfuchs.de
 
Snailman skrev:
Kan man se vad som händer med ordern? de har tagit emot ordern och fått betalningen det är fortfarande det enda jag kan läsa hos dem sedan dag ett, när jag loggar in hos befestigungsfuchs.de
På min order står det
29.03.2012 02:03:57 Offen
29.03.2012 02:05:05 In Bearbeitung

Jag betalade med PayPal

Man får klicka på förstoringsglaset vid ordern för att se detta
 
Nu har jag köpt två rullar T-FLEX à 249 kr plus två monteringslim TACK HTX à 159 kr hos Beijer. Totalt 816 kr, dyrt ja, men jag hoppas att jag kan returnera hälften. Är nu detta de optimala produkterna?
 
Amatörbyggaren skrev:
Nu har jag köpt två rullar T-FLEX à 249 kr plus två monteringslim TACK HTX à 159 kr hos Beijer. Totalt 816 kr, dyrt ja, men jag hoppas att jag kan returnera hälften. Är nu detta de optimala produkterna?

T-Flex och Taco-Flex är tillverkade av samma företag, D-Tack
Jag skulle med 99% säga att det är exakt samma tejp, inte ens namnen är ju direkt olika ;)

Så det är bara att beställa och tejpa på
 
Snailman
På min står det
Offen
Zahlung ist eingegangen

Tänkte nämna att Tesa verkar ha en tejp som man oxå kan klistra mot andra material tesa Seal Flex 60073
 
  • Gilla
helrob
  • Laddar…
Idag fick jag mina rullar, snabba leveranser!
 
Snailman
RickeP skrev:
Idag fick jag mina rullar, snabba leveranser!
Hur blev du meddelad om leveransen?
 
Snailman skrev:
Hur blev du meddelad om leveransen?
Ett brev med avi från schenker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.