byt radiatorventiler helt klart..... och sätt dit living termostater... de har ju display på sig, och en snygg manöverpanel... ser inget problem alls :)
 
Hur gick det? Bytte du?

Har Living Connect Eco dvs utan radiodelen och de fungerar bra men ibland "dör" de och displayen blir helt blank. Inget fel på batteriet utan de slutar fungera. Ibland har de vaknat själva efter någon vecka eller så, ibland har jag lyckats "väcka" dem genom att trycka på knapparna men nu är det en som är extra trasslig. Det är inte samma som trasslar utan det "går runt" i systemet = sama bugg i alla. De är hyfsat nya, 2012, så det känns inte så bra att de redan trasslar. Kanske hade vanliga mekaniska termostater varit bättre?
 
Så här ser det ut när de "låser" sig. Kanske fungerar det att ta ut batterierna men det är ju ett j-a sätt ifall man har ett gäng. De gånger jag väckt dem med slumpmässiga knapptryckningar så har displayen flimmrat och segmenten blinkat..

20140117_073006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


EDIT: Ringde Danfoss. Tydligen glapp i LCD.kontakten på version 1.13 samt 1.14 (står inne i batteriluckan). Om man trycker hårt på Danfoss-loggan så kan det bli kontakt igen. Termostaten fungerar men kan alltså inte visa ngt i displayen. Danfoss byter ut dessa ifall de trasslar. Går även att öppna termostaten och "förspänna" anslutningen själv ifall man är händig å inte har garanti kvar. De nyare har en kabelanslutning samt nyare mjukvara.
 
Redigerat:
Tack för svar - Trist att höra att du har problem! Ändå bra att att dom hade svar på tal och att det går att fixa!

Själv har jag pratat och kikat lite runt och det ter sig nog så illa att jag kommer att köra på LK's Variant ICS, det vill säga att jag kommer att sätta hela övervåningen på en termostat samt 4 golvvärme slingor på varsin. LK's är snygga och rekommenderade av både en elektriker samt en röris så jag tror på den varianten.

LK_6915_vit.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen får man väl blicka framåt och gå på en 8 modulers mottagare!
Just nu väntar jag med spänning på att frugan skall säga att det är dags att ta fram bilmaskinen och riva golv i källaren.. Just nu kör hon på konceptet att jag inte får börja förrens jag har målat klart i gillestugan - Jag hatar att måla, det enda jag hatar mer än att måla är att måla med Hornbach's silikatfärg... Vilket skräp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.