Y
Har gjort fint i garaget nu med gips, väv å vit färg på väggarna.
Men inredningen ser bedrövlig ut. Förvisso industriella plåtbänkar men den enda sticker ut förmycket så dörren intill inte går att öppna riktigt, knappt alls.


Funderade då på att bygga en enda lång bänk istället. Borde kännas större.
Ha rullande hurtsar under bänken samt en verktygstavla istället för ett plåtskåp.


75x75 ram, sen någon tjock skiva och klä den med plåt.

Är jag inne på rätt spår eller bör ramen vara utformad på annat vis osv. Jag har noll koll.

Idag:
arbetsbnk.jpg

Så som jag funderar på att göra.
arbetsbnk2.jpg
 
Redigerat:
kompressormatad cbb i -59 biarritz :D
 
Y
Vinterbilen ;)

Plåtbänkarna är nu 2st 2metare.

Skulle alltså bara gå +0,4 meter ifall man inte räknar med den smalare delen som blir bakom dörren. Fast jag skulle ju kunna öppna dörren, ordentligt.
 
Redigerat:
Kan du inte flytta plåtskåpet till vänster (om det är smalare) och vänstra bänken åt höger.
Det är ju alltid bra att ha skåp som man kan stänga till , har själv kemikalier i ett liknande skåp.
Tyvärr så kommer ju fönstren att täckas på vänstersidan.
/ Micro
 
Håller med Micro. Skåp vid dörren om det är smalare. Hade samma problem vid gångdörren till garaget och ställde en gammal hög IKEA-bokhylla där. Men som sagt fönstret kan bli ett problem och dagljus behövs ju också
 
Y
Hade nog bara täckt en ruta men När jag satte gipsen så var samtliga fönster täckte och det blir ganska mörkt därinne då.
- Det finns plats för skåp i andra delar av garaget.

- funderar rentav hitta något defekt kylskåp med glasdörr för att de ska bli som i butik där man kan se vad för roliga kemikalier man har. :)
 
Redigerat:
Du skulle inte kunna flytta dörröppningen lite ?? Det blir ju merjobb men jag tror annars att du kommer att reta dig på arbetsbänken då du går in och ut genom dörren. Att skaffa typ en drickakyl (genomskinlig) låter som en rolig ide..../ Micro
 
Y
Andra sidan av den dörröppningen är in i ett "litet" rum, tänkt som hobbyrum/finmekaniker del. Om dörren skulle varit mer åt sidan så skulle jag tappa endel värdefull väggyta därinne.

- En lång bänk skulle ge mer storhets känsla. I mitt tänk. Men jag vill gärna förstå er också, så, vad är fördelarna med två åtskilda bänkar?


Det hade säkert gått och tagit tigersågen och kapat snevinkel på andra bordet för dörrens skull. Känns ju som om det inte blir mycket kvar på bordet då men.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.