Jag är inte heller med i facebook, men som sagt är det här för de som är med där, men inte här. Det är högst frivilligt att koppla ihop kontona om man är medlem på båda. Vi har inget som helst intresse i att våra medlemmar är med i facebook.
 
Varför detta Facebook förakt? Det är ju ingen som tvinnar någon att vara med...?
 
Tisdag v 14:

Vi får en ny editor som automatsparar det du skriver vart 30:e sekund.
 
MB77 skrev:
Varför detta Facebook förakt? Det är ju ingen som tvinnar någon att vara med...?
Nej inte här på byggahus men det finns många andra sidor där det krävs ett facebook/twitter medlemsskap för att kunna se bilder o dyl. DET är tvingande.

Trevligt med nya funktioner (y) Se bara till att det inte blir för tungladdat för smartphones o likn.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Tisdag v 14:

Vi får en ny editor som automatsparar det du skriver vart 30:e sekund.
Var hamnar den kopian.... Någon form av draftfolder?
Anledningen som jag ser det till en sådan funktion är ju om browsern kraschar eller man råkar av misstag stänga eller gå ifrån sidan.
 
Texten sparas i en tabell på servern, inte i din webbläsare. Om webbläsaren kraschar dyker det upp en "återkapa automatsparat innehåll"-länk längst ned i editorns vänstra hörn nästa gång man kommer tillbaka till samma ställe.
 
Torsdag v 14: Bloggarna kommer att bli fullt fungerande igen, med möjlighet att ladda upp bilder och varva bild och text, precis som i forumet.

Den som har bloggat själv vet att det plötsligt inte gick att ladda upp bilder i bloggarna längre.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Tisdag:

Vi får en gilla-funktion!
Vart finns denna knapp. Är det en FB knapp eller en funktion ni hittat...
 
Mikael_L
Marlene Eskilsson skrev:
Tisdag v 14:

Vi får en ny editor som automatsparar det du skriver vart 30:e sekund.
En fråga, är det man skrivit sparat även om man plötsligt surfar vidare via någon länk osv?

Ibland när jag kör på den bärbara så råkar jag toucha till pekplattan medan jag skriver och vips är jag någon annanstans och det jag skrivit är väck - mycket irriterande ... :mad:

Så ifall säkerhetskopian sparas ända tills man trycker på "skicka-knappen" så kan ju en del av det man skrivit vara räddat.
 
Mikael_L skrev:
En fråga, är det man skrivit sparat även om man plötsligt surfar vidare via någon länk osv?
Jupp. Editorn sparar ifall man klickar sig iväg från sidan, webbläsaren krashar, man råkar trycka på bakåtknappen, man får slut på batteri, hunden äter upp skärmen eller något annat dumt händer. (y)
 
MB77 skrev:
Varför detta Facebook förakt? Det är ju ingen som tvinnar någon att vara med...?
Domedagstonen till trots i nedanstående debattinlägg så bör man vara medveten om socialenigneering är big business idag. Facebook låter naturligtvis inte andra siter att använda deras användar-api enbart för att förenkla för dig som användare att endast ha ett konto oavsett var du loggar in, utan de får i gengäld information om vad, när och hur du använder olika siter (+ en massa annan information). Jag använder själv Facebook dagligen :p och så länge valet är fritt ser jag inget större problem med att byggahus bygger in funktionalitet mot Facebook.

Är man medveten om detta och inte har något problem med att få riktad reklam och viktade sökträffar (t.ex. Google) när man letar information så är sammankopplingen inget problem. :cool:

Jag tror inte att det sitter ngn illasinnad konspiratör på de stora internetbolagen utan det handlar helt enkelt om affärer...

Läs och bilda er en egen uppfattning: http://www.dn.se/kultur-noje/natjattarna-vill-veta-allt-om-dig

För övrigt väntar vi ivrigt på alla nya funktioner på Byggahus 4.0 (y)
 
Mikael_L
johan_mlg skrev:
Jupp. Editorn sparar ifall man klickar sig iväg från sidan, webbläsaren krashar, man råkar trycka på bakåtknappen, man får slut på batteri, hunden äter upp skärmen eller något annat dumt händer. (y)
Dumma, dumma, duuuumma hundar, som orsakar BH programmerare merjobb !!! :rolleyes: :D
 
Redigerat:
wrang skrev:
Vart finns denna knapp. Är det en FB knapp eller en funktion ni hittat...
Vi har byggt en egen gilla-knapp som inte har något med FB att göra.
 
Tisdag v 15:

Senaste blogginläggen kommer att synas i högerkolumnen i forumet.

Och så hoppas jag att fler än jag börjar blogga förstås, annars tar vi bort det igen. ;)
 
Marlene Eskilsson skrev:
Vi har byggt en egen gilla-knapp som inte har något med FB att göra.
Vill du skicka mig ett PM med mer om detta. Driver ett forum med vbulletin å är ute efter en gilla knapp knapp utan att blanda in FB. Har precis bytt version där med till 4.1.12
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.