Tjena

Jag behöver flytta vent i huset till andra sidan taket. Det behövs lite rördragning på vinden som jag fixar själv.

Förutom det skall jag ha två takgenomföringar för spiro 125. En för köksfläkt och en för övrig frånluft. Understos (eller vad det kallas) och huv m tätning för enkupigt tegel.
Plåtslagaren skall ha 8250kr för material och arbete.

Vill bara kolla om det verkar vara ok pris, Jag har inget att jämföra med.
 
Nu har jag ju ingen aning om vad det brukar kosta men spontant tycker jag att det kan vara en idé att ta in minst två offerter till för att ha ett bättre beslutsunderlag. Det hade jag gjort om det var mig det gällde.
 
Är du lite allmänt händig fixar Du detta Huvarna är ställbara avseende taklutning
Ta bort en panna där hålet skall vara på med huven o märk i undertaket (så gjorde jag)

Offerten verkar dyr dyr
 
Ja, normalt är väl 2 offerter men det verkar bara finnas en plåtis som gör sånna här jobb i visby. I priset ingår montering på taket. Montera själv kan jag inte. Behövs skylift osv. jag har inga erfarenheter alls av detta. Det ska ju bli snyggt men även vattentätt. Kanske inte är svårt men jag vill få detta monterat.
 
Jag monterade två genomföringar från Vilpe, tror dom kostade strax över 2000kr tillsammans. En tigersåg, skruvdragare, utefog på tub/patron, lite asfaltsklister och ny takpapp. Säg attest kostar 2.500kr om du har verktygen. Är det värt resterande tusenlappar och låta plåtisen göra jobbet? Det kan bara du svara på... :)
 
Är ROT avdraget medräknat, eller ska det dras bort?
 
Han sa att nån timmes rot kunde dras av.
Hittar ingen passande vilpe för tusenlappen.

Enkupigt tegel,.tror det är upp mot 60graders lutning.

Jag tror jag hugger på den offerten efter att ha googlat runt och kollat bara vad material kostar. Jag får det till 4000kr ca. Sen tillkommer skylift osv också om jag ska göra det.
 
Nån timmes rot?
Rotavdraget görs på hela arbetskostnaden,
 
Rotet kan bara göras på arbetet som görs på plats. Inte det som görs på verkstaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.