Med risk för att upprepning efterlyser jag tips på var man kan hitta riktiga dörrar i TRÄ och helst med ekoisolering. Dubbeldörr med speglar/list. Vi kan tänka oss att måla själva.
 
Hej!

Vi har beställt vår dörr från www.rmsnickerier.se

De bygger dörrarna för hand med riktiga speglar och helt i trä.
De har oxå en prislista på hemsidan,

// Snäckan :-*
 
Är du säker på det ? Jag har fått info från dem och jag tolkar som att det är HDF eller något liknande i dörrarna och sedan polyretan (vad är det ?) som isolering. :-/

 
Jamenvisst!

De har olika prisklasser, de du pratar om tillhör de mer exklusiva. Bäst du ringer dem direkt och frågar.

// Snäckan
 
Tittade på din hemsida för att kolla dörren. Vilket fantastiskt vackert hus !
Precis i min smak, liknar faktiskt vårt väldigt mycket ! ;-) Vi har dock inte källare men många av era tankar och lösningar är liknande.
Vi har också två små burspråk. Dock har vi huvudentrén på gaveln för att ta tillvara sjöutsikten fullt ut. Vi bygger i lösvirke och håller på med taket som bäst. Ni tycks ha taket utbyggt över balkongen på övre plan ? Det har inte vi på ritningarna men håller nu på att ev. tänka om. Var hittar jag fler bilder på ert hus, det är jättefint !
Har du nåt med dörren ?
 
Pius skrev:
Var hittar jag fler bilder på ert hus, det är jättefint !
Har du nåt med dörren ?
Masssor med bilder på hemsidan jö! :cool:

Gå in på knappen "före byggstart" där har du alla ritningar. Vi är jätte glada att vi byggde ut taket över balkongen, då den är vänd åt söder och vi har mycket glas in mot vårt allrum. Skulle bli på tok för varmt däruppe annars. Dessutom ger det huset rätt sekelskifteskaraktär, det ser jätte pampigt ut på baksidan och där ser man inte källaren! Så bygg ut över balkongen!!!!!

Var hittar jag bilder på ert hus? Var bygger ni?

// Snäckan

 
Jag kan rekomendera Allmogesnickerier i Leksand www.allmogesnickerier.se
Mycket fina dörrar och fönster. Vi har köpt fönster av dem. Vi valde mellan dem och RM och tyckte de från Allmogesnickerier var snäppet finare men de var egentligen ganska likvärdiga.
 
Alsti18: Hur var Allmogesnickerier prismässigt i jämförelse med RM ? Vi har fått offert från RM, hamnar på över 200 000 inklusive ytterdörrar. Har ej kollat priser från någon annan, är det mycket ?

Snäckan: Tyvärr har jag ej bilder att visa, måste jobba på det ! :) Vi har byggt garaget först så vi har ej kommit så långt på huset ännu. Takfilten på denna helg. Vi bygger på Åland. Hittade era ritningar men ej fler foton på huset, var hittar jag dem ? Har du bilder även på balkongsidan ? Pardörren ?
Eftersom vi har sjöutsikt från balkongen/allrummet är vi lite fundersamma om ev. tak skymmer/minskar utsikten ?
Återigen - mycket fint hus ni har !
 
Hejsan Alisti!

Jag kan bara säga att vi har en himla massa bilder på vår hemsida! Huset är ju i och för sig inte färdigt ännu, men under "dagbok" - framförallt under stomresning och målning fasad, kan du hitta en hel del exteriör bilder.

Ytterdörren ha inte kommit än - lägger ut bilder så snart den är på plats. Vi har ju besiktning om drygt 4 veckor - så det lär ju inte dröja.

// Snäckan
 
Vad tycks om denna? Köpt hos Qvesarum och håller mycket hög kvalitet.
 
  • Ytterdrr.jpg
Snurre skrev:
Vad tycks om denna? Köpt hos Qvesarum och håller mycket hög kvalitet.


Jättesnygg! :p

// Snäckan
 
Jättesnygg ! Vad kostar en sådan ? Är det ek ? Vad är det för isolering ? Vi hade tänkt målad, går den att måla ?
 
Såg den på mässan i helgen, det är teak och är jättesnygg.
här är hemmsidan http://www.byggreturen.se/
Det är 90 dagars leveranstid.
Vi skall beställa både dörrar och fönster.
Det går att måla dom/Magnus
 
Eller på www.qvesarum.se
Där finns allt de har och priserna utsatta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.