Jag reser en del i mitt jobb och ibland roar jag mig med att köpa en inredningstidning att bläddra i framför tv'n på hotellrummet.

Jag blir ofta besviken. Nu senast var det sköna hem som på framsidan stoltserade med "de bästa tipsen till barnrummet". I tidningen var det tre sidor där de hade plockat ihop olika prylar från olika affärer och hade listat detta. Prylarna passade inte ihop och hade ingen annan röd tråd heller.

I övrigt var tidningen full med reklam och detaljbilder som har ganska lite med heminredning att göra. Kostnaden för detta tveksamma nöje var 59 kronor.

Idag fick istället en Hem ljuvaHem följa med i kassen hem. Den känndes mer prisvärd...

Vilken tycker du är den bästa och mest prisvärda inredningstidningen? Motivera gärna!
 
Beror väl på vad man är ute efter. Hus & hem tycker jag är bra för realistiska idéer för medelklassvensken i villa utanför 08-området, men personligen tycker jag Sköna hem har högst designambitioner vilket jag föredrar. Elle interiör har också höga designambitioner men mycket är kontinentalt och känns svårt att realisera i Sverige. Minst prisvärd tycker jag Allt i hemmet är; interiörerna känns ofta daterade och väldigt svenniga.
 
Hus&Hem samt Gård&torp är de som vi använder, eller som frun i huset bestämt är de som gäller. Själv tycker jag de är helt OK att bläddra i, men huruvida det finns nåt bättre kan jag tyvärr inte säga. Verkar finnas en uppsjö att välja mellan. Det enda som jag personligen kan störa mig på ibland när det gäller Hus&Hem är de danska "hemma-hos" reportagen, där ser ju i princip alla likadana ut...vitt vitt vitt.
 
Vilken middagsrätt är godast?

Det handlar väl om vad man gillar, helt enkelt. Husmanskost, italienskt, franskt, meze eller – gud förbjude – det engelska köket. Eller någonting H E L T annat!
Sköna hem, Residence, Allt i hemmet, Elle interiör, Lantliv, Gods & Gårdar, mm, mm, mm. Utbudet är ju inte problemet, det är ju smaken som styr. Och när det gäller din smak och dig är det väl bara du som bestämmer.
Köp, läs, bläddra, gilla, ledsna, hata, älska men välj själv. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, och jag är nog inte ensam.

Jag hoppas att du hittar inspiration som ger dig glädje och lust!
//Ronnie
 
Jag är oxå grymt besviken på all reklam, å även om den är väldigt nischad mot fransk lantstil och shabby chic så var det värt pengarna att köpa ett nummer av nya tidningen Jeanne d'Arc Living för 89kr men HELT FRI från reklam!!

Annars känns det som att efter läst allt i hemmet och den andra som nämndes ovan, hus o hem?, i ett par år som Om allt återkommer. Inget djup i artiklarna å väldigt mycket blir reklam för butiker även i artiklarna som utlovas.

Tacka vet jag då Gård och torp, men även den nischad. Mycket läsning, mkt kunskap!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.