Bilen var just inne på verkstan och där fann man rester av musskador. Inte så dyrbart denna gång men grannen råkade ut för allvarliga skador för något år sedan. Bilen står i carporten och jag bor på landet.

Det lär finnas någon manick man kan koppla till carportens eluttag. Någon härinne som känner till detta eller med samma problem? Vilken 'grej' ska jag skaffa?

Jag förmodar att någon sådan attiralj bara behöver användas under vintern?
 
Jag hade en väldigt ostädad Volvo 240 ett tag, när jag väl städade den så hittade jag ett musbo av kolapapper under baksätet. Nu städar jag bilen oftare. (Jag säger inte att du har stökigt i bilen, det kan jag inte veta. Det finns massor av andra anledningar att möss trivs som att det är torrt och ganska varmt till exempel.)
 
Nä, musen hade tydligen varit runt framdäcket och under bilen. Jag misstänker att det sker när jag kört bilen på vintern och sedan parkerat den och den varit varm & gosig ... jag har inte kört bilen dagligen denna vinter. Tack för tipset. Det skulle vara intressant att veta om någon härinne använt sig av produkten och om det finns olika produkter.
 
Det är något trädslag som man kan ta ris från som tydligen gnagare hatar. Någon som kan namnet?
 
BigR
Enris.
 
Japp, enris
 
Ha en radio som spelar musik/pratar i carporten dygnet runt, djur hatar musik och prat.

mvh
 
Lägg några kärvar enris under motorrummet på bilen så löser det problemet
 
Jag är lite tveksamt till hur effektivt enris egentligen är..

Varför? Mössen som huserar på stugans tomt på Öland bor i ett enbusksnår, de springer glatt runt nedfallna grenar och barr.
 
Vitlök
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.