hejsan. tänkte bara höra om någon hört något dåligt om Äl-hus krypgrund? Eller ni kanske själv har erfarenhet??

Mvh Madde
 
Det har skrivits mycket dåligt om krypgrunder, numer har dock älvsbyhus en avfuktare i grunden, andra alternativ är trygghetsvakten! Tror personligen att man med dessa grejor klarar sig undan problem!
 
Beror mycket på vilken typ av mark du bygger. Generellt idag tror jag man skall titta på hus byggda på platta på mark. Har uppfattningen att dom betydligt mindre ofta kommer till småhusskadenämnden t ex.
Visst är platta dyrare, men det ger bättre komfort och värmekostnader eller i varje fall blir dom nog inte högre.
Har själv bott i ett Nyckelshus som blev skadat i torpargrunden. Jag minns tröttheten och hostan fortfarande. Är bara glad att inga av mina barn utvecklade allergier. Idag kan jag känna på lukten direkt ifall ett hus är mögelskadat eller ej.
Kostade många pengar att fixa till den grunden..
 
Älvsbyhus byggde väl ett 70 tal hus i Umeå området för något år sedan som alla bara något år senare led av fukt o mögelangrepp. Vill minnas att det var en del hallå i tidningar o tv om det.
Vill minnas att alla som köpt skulle gå ihop på något sätt och stämma älvsbyhus
 
Hans Olovsson skrev:
Älvsbyhus byggde väl ett 70 tal hus i Umeå området för något år sedan som alla bara något år senare led av fukt o mögelangrepp. Vill minnas att det var en del hallå i tidningar o tv om det.
Vill minnas att alla som köpt skulle gå ihop på något sätt och stämma älvsbyhus
De va kanske efter de som dom började sätta in avfuktare och täta grunder.. Tror inte dom hade det vid det tillfället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.