Måste frigöra en väg till bygget. Men där växer det för mycket saker på en sträcka av 0-400m som måste rensas. Har ingen el där. För lastbilen kräver man en fri yta på 3.5m och 4 m högt.
Vilket verktyg vare bäst att använda? JAg kan inte springa med en stege :(
Det bästa vare

http://www.jula.se/teleskopisk-grensag-1-8-2-8-m-850-w-702040

men bensindriven.

Andra tips?
 
En traktor med frontlastare, och i skopan står du med motorsågen.
 
Ser bra ut! Synd att den ligger i över 3000. 2500 hade jag tagit direkt. Ska söka själv! Hittar ni något, skriv.
 
Kan du inte ta den eldrivna och hyra ett litet elverk?
 
Kom att tänka på en grej ! Kom ihåg hjälmen, vi ska ju va rädda om oss ute där väll :D

Har du kollat om det går att hyra någonstans, eller med din "lokala kraft leverantör" borde finnas grejor att rensa ledningsgator med...

//Jante
 
Vilken grovlek är det på det du ska såga? Är det lite grövre, 4-5 och uppåt är en kedjesåg värdelös nere från marken om man sågar rakt upp eftersom du klämmer svärdet när grenen börjar falla. Detta innebär att du kan behöva en stege för att ta det som är högst upp och minskar då klämrisken.

Problemet undviks med en såg med lång stång för att man får fördelaktigare vinkel till det man ska såga.

Jag hade nog köp en 4-5m handtrallarsåg i stället. Klingorna brukar vara väldigt effektiva på en sådana och man får av en 5 cm ganska snabbt. Du slipper en motor som kan strula och det gör nog Jula-varianten för det priset.
 
En vanlig stamkvistsåg från Granngården eller någon som som håller på med stamkvistning.
Hör med Södra Skogsägarna om de har något tips om de nu själva inte säljer.

Protte
 
kysan skrev:
Uppladdningsbar?

[länk]
BINGO! Tack. Har redan en Ryobi skruvdragare. Det blir perfekt!
 
Och hur lång är den då? Blir nog stege ändå.

Protte
 
hempularen skrev:
Kan du inte ta den eldrivna och hyra ett litet elverk?
Haha. Man är för snabb ibland!
Denna http://www.jula.se/teleskopisk-grensag-1-8-2-8-m-850-w-702040
kan jag nog koppla till mitt gamla 1kW elverk!

2,8m skaft + mina 1,80 räcker fullt ut. Frågan är om 1kW elverk klarar av denna. Men det kan vi testa nästa vecka. Måste börja med att plocka fram elverket och se om den funkar. Ligger bara i garaget. 3 år !
 
prototypen skrev:
Och hur lång är den då? Blir nog stege ändå.

Protte
Protte. Alla är inte 1.2m :wow:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.