Hej, jag ska lägga klinkers i ett duschutrymme och ska då lägga in en nytt brunnslock i rostfritt stål. Min fråga är hur man fäster den kvadratiska ramen till brunnslocket. Fix? Eller något annat? Ramen har ju en kant som går ner en bit men i övrigt har den inte samma tjocklek som klinkersplattorna.

MVH
Martin
 
K
Slukrist, heter det om man ska vara petig ;)
Brunnslock har man utomhus :)

Du lägger den i rikligt med fix och den ska ligga lite lägre än plattorna så att vattnet rinner ner på den. Se till att den hamnar vågrätt så slipper du svära över att det stannar vatten på ett av hörnen senare. Ibland kan det vara lite grisigt att lägga dem, men ha lite vatten och trasa i beredskap.

Kamma på golvet som vanligt och ta sen slukristen och sleven och fyll hela baksidan, lite toppigt. Ju brantare fall, ju mer fix. Lägg dit och tryck till så att fixet fyller ytan under. Det skjuter nu antagligen ut lite fix in mot brunnen. Dra med fingret runt cirkeln så att du fyller och jämnar till utrymmet mellan slukristen och golvet. Ta det försiktigt bara... många blodbad har startat på slukristens cirkel ;) Torka nu bort allt fix som kommit på ramen så slipper du repa den sen :)
Många hoppar över att dra fingret på insidan och jämna till, men gör inte det. Du kommer tacka mig sen när det är dags att städa :D

Hmmm... tror jag ska doktorera i ämnet ;)
 
Ett stort tack för ditt utförliga svar! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.