Är det nån som "designat" sin egen fläktkåpa och låtit en plåtslagare göra den (i rostfritt)? Jag funderar på detta, det ska tydligen vara mycket billigare, men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Någon som vet nåt??

/mino
 
Någon nämnde tidigare Fjäråskupan. Om man läser på deras hemsida så verkar det vara så att man har ganska stora möjligheter att själv påverka design och utförande. Vad det kostar eller om de är prisvärda har jag ingen aning om...

http://www.fjaraskupan.se

// WM
 
Jag frågade en plåtis och fick ett pris, men så mycket billigare var det inte. Har du kollat med Franke? De gör den kåpa du vill ha... Bredd och höjder i steg om 10cm.
 
har nu mailat franke för att se vad de säger.

17 också att allt utom standard ska vara så dyrt...
 
Vi anlitade vår plåtis och han knäckte till en enkel kåpa till oss, dock en vit. Billigt blev det, men har inget pris då det var arbete mot arbete så att säga. Inte mycket hjälp men det går. Finns bild på min sida, dock utan list i nederkant ännu.
 
Charisma,

Får jag vara så pass fräck och fråga vem du anlitade?
Har en känsla av att vi renoverar i samma område men vi är inte helt bekanta med traktens alla hantverkare än.

Skulle vara hemskt tacksam över ett gott råd och rekommendation när det gäller plåtisar.
 
Klart du får vara fräck att fråga, skickar ett privat meddelande till dig.
 
Passar på att ställa min andra fråga om extradjup bänkskiva till dig nu när jag kikat på din hemsida, hur tycker du att det funkar med en kaklad bänkskiva? Tror du att man skulle kunna ha det även vid diskhon (infälld)? Varför lade ni en gipsskiva på mdf:en??

/mino
 
Vår plåtis gjorde en fläktkåpa i rostfritt åt oss,
den kostnade cirka 1100:- ,
fläkten vi satt i kostade 4600:-

 
Gjorde du en ritning? Är det någon speciell plåtis som krävs eller kan man ringa vilken plåtslagare som helst i telefonkatalogen? De flesta verkar ju hålla på med tak... ???
 
Vår plåtis sade att det lönar inte sig att låta honom göra det i rostfritt eller koppar - det kostar mer än vad jag kan köpa en ifrån t ex Fjäråskupan.....
 
mino skrev:
hur tycker du att det funkar med en kaklad bänkskiva? Tror du att man skulle kunna ha det även vid diskhon (infälld)? Varför lade ni en gipsskiva på mdf:en??

/mino
Hej hej! Funkar alldeles utmärkt med vår kaklade bänkskiva! Helt suveränt att kunna ställa ifrån sig varma kastruller och annat utan att behöva tänka på att underlaget tar stryk. Vi har en överlimmad diskho, en underlimmad skulle göra det lite krångligare att få till snygga kanter.

Gipsen ligger ovanpå mdf:n för att man inte ska sätta kakel eller klinkers direkt på mdf eftersom det gärna rör sig och då spricker det hela lätt.

Angående kåpan så ringde vi plåtis, han kom och kollade och måttade, vi diskuterade eventuell form och sen fick han fria händer. Vart helt ok!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.