Eftersom jag inte är riktigt frisk i skallen och bara älskar att bygga bevattningssystem och allt möjligt knasigt på tomten så slog det mig nu...där roboten går in för laddning, borde man inte kunna bygga en automatisk underspoling på något vis...at den slår till en switch som spolar maskinen undertill med lämpligt munstycke i säg 1 min. Visst vore det sådär onödigt nördigt coolt.... :cool:
Ska tilläggas att jag inte köpt min robot ännu...men ska ha en nu i vår. Står fortfarande och velar mellan Wiper och Qvarna. Kommer det ett erbjudande på någon av dem så slår jag till (y)
 
Klipparen kommer att spinna som en katt när den blir spolad på magen.

Men kolla hur vattentät den är underifrån, det är skillnad på blött gräs och vattenstråle rakt upp.

Ta en diskmaskin och såga upp ett hål baktill och låt klipparen köra genom.......

Protte
 
Vad gäller Husqvarna AM så ska den inte ska spolas med vatten underifrån. (borste & eventuellt tryckluft som gäller). Kanske annorlunda för andra märken.

jokomoko
 
Aha, där fick man lägga ner den idén för robotklippare....men den borde funkar för riders! :)
 
trolle skrev:
Aha, där fick man lägga ner den idén för robotklippare....men den borde funkar för riders! :)
Skall schamponering av föraren ingå i tvättprogrammet?
 
Till den här föraren behövs inget shampo alls, man kan gå direkt på vaxning av den glatta ytan =)
 
Nytt och tidigare helt okänt kriterie för gräsklipparval: Skall tåla Automatisk Underspolning :):)

Men, när man tänker på det, det är väl klart som korvspad att en automatisk Gräsklipparrobbot ska ha en medföljande automatisk Robottvätt :p
Helt rätt tänk!
 
Redigerat:
Du får väl göra en station som blåser rent med tryckluft under då.
Några korta pustar bara.. :)
 
Varför inte bygga om en färgblandare som skakar rent den? :)
 
Då lär det behövas en automatisk lödstation som löder ihop elektroniken efteråt :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.