Är sugen på att köpa en audi a6 med snålaste motorn. Är det någon har erfarenhet av denna? 136 hkr känns lite väl lite motor för en så stor bil.
 
Har en 2009 S-line avant och kan väl säga att den inte är en raket men duger för min vardagliga Svenssonkörning. Lite pigghetstecken visar den i sportläge på automatlådan och rastar min andra 155 hästars kombi. 136 diesel hästar har ju mer effekt än bensinhästar och i dagsläget kör jag hellre snålt än snabbt. Min dricker ca 0,6 och då kör jag normalkörning och inte som om man har ett ägg under pedalen. Skatten är heller inte dyr vilket den blir om du ska ha en större motor.

Min mening är att du får en mycket pålitlig och snål bil som dessutom har en snygg exteriör och interiör. Det känns med kvalitet.

Vilken årsmodell är du ute efter?
 
Svärfar har en a4 tror jag det är med snålaste motorn. Han jobbar som säljare och är ganska less på den klena motorn även om det är en diesel. Nu ska de troligen chippa den till 170 kusar.. :)
 
Bonan skrev:
Har en 2009 S-line avant och kan väl säga att den inte är en raket men duger för min vardagliga Svenssonkörning. Lite pigghetstecken visar den i sportläge på automatlådan och rastar min andra 155 hästars kombi. 136 diesel hästar har ju mer effekt än bensinhästar och i dagsläget kör jag hellre snålt än snabbt. Min dricker ca 0,6 och då kör jag normalkörning och inte som om man har ett ägg under pedalen. Skatten är heller inte dyr vilket den blir om du ska ha en större motor.

Min mening är att du får en mycket pålitlig och snål bil som dessutom har en snygg exteriör och interiör. Det känns med kvalitet.

Vilken årsmodell är du ute efter?
Jag behöver ingen raket. Så sent som i går åkte jag kanske fast i en mobil kamerakontroll :( och det var i en rätt trött Honda cr-v. så snabb bilar och jag är ingen bra kombination.:/

Jag har faktiskt redan beställt den. Det är en helt ny 2011, nog en av de sista som finns kvar att köpa i landet.
Det är sportline ext, sportpaket och business ed med 18" fälgar. Så den är grymt snygg. Det jag är lite orolig för är motorn och e den för trött får jag helt enkelt chippa den.
Gissar att det förmodligen är exakt samma motor i grunden?
 
Det är förmodligen samma motor, men om du åker fast i fartkameror kanske det inte är någon bra idé att chippa den? För min del så är motorn helt i harmoni med min typ av körning och då oftast med ungar i bilen. Då är det inte läge för buskörning. Vill jag köra fort tar jag MC:n.

Du kommer i allfall vara riktigt nöjd med bilen för det är jag. Du får mycket bil för pengarna.
 
Det skiljer ganska mycket mellan 140 och 170dieseln, inte bara mappningen som skiljer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.