Jag skulle behöva en 3 m lång duschslang. På K-Rauta kollade de igenom sina beställningskataloger utan att hitta någon. Jag har provat att sätta ihop 2 stycken 1.6 slangar men det blev inte bra att sätta ihop två slangar.

Är det någon som har sett en 3 meter lång duschslang?

/Fredrik
 
Även Arrow har 3 meters vit, RSK 818 19 05
 
Krilleman
Vit duschslang som är 3,0 meter har RSK 818 19 05 Tillverkas av Arrow.

Lagerförs av Dahl finns på centrallagret i huvudstaden. Med andra ord, ta med dig RSK-numret till din lokala VVS-butik, visa nummret och du har slangen dagen efter! (den fanns i lager nu ikväll)

202:- plus moms i grundpris hos Dahl!
 
Tack Krilleman för ett uttömmande svar. (y)
 
Krilleman
Samma klockslag också... :wow:
 
Jag tycker ni båda var långsamma och väldigt dyra. ;)
 
Krilleman
Frågan nu är ju bara hur man kommer på att titta efter en duschslang hos en firma som saluför "mast & båttillbehör" ??? :cool:
 
krilleman_215 skrev:
Frågan nu är ju bara hur man kommer på att titta efter en duschslang hos en firma som saluför "mast & båttillbehör" ??? :cool:
Va f...n det är väl självklart att det är där man först kollar. :)
 
Jag är lite nyfiken på varför man behöver så lång duschslang? :)
 
gullegrizen skrev:
Jag är lite nyfiken på varför man behöver så lång duschslang? :)
Billigare än toapapper(?).
 
Det är kanonbra att kunna spola av badrummet med duschslangen. Blir lätt att städa. Man får dessutom rent alla svåråtkomliga prång och utrymmen, t.ex. runt toaringen.

1) Ut med allt som står på golvet och andra lösa saker
2) Spraya på rengöringsmedel.
3) Skura av med en svamp eller borste så att fläckar lossnar.
4) Spola av alltihop med duschslangen.
5) Skrapa ner vattnet mot golvbrunnen med en skrapa.
6) Ta upp löst smuts och blött damm som fastnat på golvbrunnen med ett papper.
7) Vänta en kvart tills badrummet torkat upp innan allt löst bärs in igen.
 
Det är ju faktist så proffsen gör också. Kolla in valfri simhall. Chansen är stor att de har en separat hetvattenslang bara för att snabbt och smidigt kunna spola av duschutrymmena. Ska man prata lättstädbarhet så tror jag att man får betydligt mer tidsbesparing till lägre kostnad med avspolbarhet jämfört med den populära vägghängda toaletten. Och har man spolslang så behöver man inte ens ha vägghängd toa - det blir väldigt lätt att få rent i alla prång och skrymslen på en vanlig wc-stol ändå.

Om man ska gå helt på effektivitet så skaffar man en extra toasits och byter när man städar toan. Den gamla stoppar man in i diskmaskinen (precis som på McDonalds).
 
Tack för gensvaret!

I ett badrum är det möjligt att duscha ståendes i badkaret. Tyvärr är blandaren en bit från den vägg där duschmunstyckshållaren är placerad.

/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.