I huset vi flyttade in i i början av året finns ett kopplingsur märkt 3W1 (se bild)

Täckluckan är märkt solar plus. har kollat deras sida efter manual men dem verkar inte ha någon support alls. Finns ingen mail man kan kontakta dem på heller :(

Är det någon som känner igen den och kanske rent utav har en bruks?
Jag förstår mig inte riktigt på den... Alls! Utöver skymningssensorn är det kopplat 2 olika grupper uttag. Kan ena gruppen vara nattström och den andra dagström?

Med vänlig hälsning, realdoolar
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1332756238.980946.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan ha en beskrivnnig där hemma, återkommer senare under dygnet. Kan du försöka få en tydligare bild på exakt vilka knappar du har, jag tror min modell har någon mer än din...
 
Bjurran skrev:
Jag kan ha en beskrivnnig där hemma, återkommer senare under dygnet. Kan du försöka få en tydligare bild på exakt vilka knappar du har, jag tror min modell har någon mer än din...
Oj oj oj, vilken tur! Detta forum och dess medlemmar är smått fantastiska! :) Absolut kan jag ordna med bättre bild!
 
Här kommer bättre bild!

Med vänlig hälsning, realdoolar
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1332776933.108556.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Solar brukar vara väldigt hjälpsamma!

Huvudkontor
Göteborg HK Solar Sverige AB
Gullbergs Strandgata 15
411 04 Göteborg

Box 311, 401 25 Göteborg

Paket skickas till:
Torsgatan 7, 411 04 Göteborg

Tel. 031 - 382 50 00 / Fax. 031 - 382 50 31

info@solar.se

Eller http://www.solar.se/ServiceMenu/Hitta+oss för att hitta närmaste butik.

Hoppas du hittar en brux!
 
Tack Pierre och tallguy, mysteriet är löst! :)
 
Kan förtydliga att Solar är en elgrossist och att Solar plus är andra tillverkares produkter som de ha satt deras namn på och säljer billigare.

Och om du inte får någon ordning på det hela, kasta och köp ett astronomiskt ur i stället. ;)

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Kan förtydliga att Solar är en elgrossist och att Solar plus är andra tillverkares produkter som de ha satt deras namn på och säljer billigare.

Och om du inte får någon ordning på det hela, kasta och köp ett astronomiskt ur i stället. ;)

//Patrik
Tack, då klarnade mysteriet ytterligare! Har faktiskt låtit uret vara, den kopplar in ena kanalen vid dagsljus och den andra vid skymning. Tidigare ägare har använt det för att styra kvällsbelysning och dammpumpar bland annat. Dammen är riven så jag vet inte riktigt vad jag ska med "dagströmmen" till.
Vad är så fiffigt med ett astro-ur kontra ett vanligt ur med en ljussensor? :)
 
Nu när jobbet med att dra kabel är där ingen fördel med astrour som jag ser det, men det är skönt att slippa dra kabel genom hela huset om centralen sitter i fel ända.
 
Realdoolar Realdoolar skrev:
Tack Pierre och tallguy, mysteriet är löst! :)
Hej
Hvordan fik du kontakturet att funka..?
Jeg har også ett sådant ur men ingen bruksanvisning.
Kan du assistera..?
Hälsning, Hugo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.