Jag har haft alla mina köksknivar slängd i en kökslåda med barnspärr. Men nu skulle jag vilja ha lite bättre ordning på knivarna. Var inne på en knivmagnet att sätta fast på väggen, men jag vet inte om det blir så snyggt. Finns det andra lösningar. Hur har ni andra gjort? Önskar lite tips & ideer :)
 
Vad sägs om den här? ::)

Tror den visats tidigare på forumet....kommer från någon belgisk inredningsfirma har jag för mig.
 
  • knivblock.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jisses!! Vad ska barnen tro. ;D Den var läcker men lite väl rå. Om jag hade större barn så skulle det funka, risken e att dom aldrig vågar vara i köket. ;D Både på gott och ont kanske :)
 
finns ju även denna på samma tema som ovan, från inreda.com

voodoo.jpg

kanske inte heller helt barnvänlig ;)
 
En mindre grotesk variant är Ikeas Rationell knivfack som läggs i lådan. Plats för 5 knivar och bryne.
 
  • rationell.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja att det fanns så mycket att välja på Trodde att det mest var magneter eller som jag haft det då, huller om buller i en låda ;D
 
Vi kommer köpa denna. Detta knivblock från Global klarar i stort sett alla storlekar på knivar och det finns gott om plats. Sen är det ju rätt snyggt också.
Pris: 1595 :- på www.globalknivar.se

gkb-51.jpg
 
Ja den där va inte så tokig. Rätt så snygg åxo. :)
 
Finns alla knivblock på samma ställe? den sista var snygg. :)
 
Åh! Typiskt. :( Sätt in länken här om du hittar den igen. :)
 
Hm :-/ Det tänkte jag inte på, som allt annat så e det ögat som köper, design går före funktion ;D Tack dovienya. Den var den som föll mig bäst i smaken än så länge. Kanske dyker upp fler.
 
matlagare som man är fastnade jag snarare för att köpa de dyraste knivarna än knivblocken ^^

tänk en välbalanserad rakbladsvass lagom lång kniv med precis rätt vinkel på bladet gentemot skaftet, i ett helt nytt frascht kök gjort precis som man vill ha det .. orgasmen är nära =D

knivförvaring är annars ett gissel :|
 
dovienya skrev:
matlagare som man är fastnade jag snarare för att köpa de dyraste knivarna än knivblocken
Fast det är ju inte så bra att köpa dyra knivar om de skadas i förvaringen.

Jag tycker fortfarande Globals block är snyggast.
Tidigare har en del knivar alltid fått ligga i lådan då de inte får plats. Det block vi har nu har 5 hål för knivar. ett stort, en mindre o.s.v. För det första ha vi 8 knivar, så alla får inte plats, sedan kan vi ändå inte fylla hela blocket p.g.a. knivarnas storlek inte passar till hålen, väldigt bökigt. Med det nya blocket kan vi sätta in alla knivar oavsett storlek.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.