Jag bygger några miniväxthus modell större kallbänkar och behöver plast til rimlig kostnad. Byggfolie har ofta text så det bli allt för fult annars hade det nog kunna fungera. Kraftig plastfolie utan text eller enklare plastskivor är vad jag letar efter. Måtten är ungefär 8 st luckor a 1*1 meter. Pastskivir 50*50 cm eller 50*100 hade också fungerat eftersom jag ännu inte börjat bygga och därför kan justera måtten.

Tacksam för tips på prisvärda produkter.
 
Funkar det inte med vanligt glas?
Fönsterglas brukar man allt som oftast hitta billigt, ibland gratis på blocket.
Skär till i egen storlek..
 
storkarp skrev:
Jag bygger några miniväxthus modell större kallbänkar och behöver plast til rimlig kostnad. Byggfolie har ofta text så det bli allt för fult annars hade det nog kunna fungera. Kraftig plastfolie utan text eller enklare plastskivor är vad jag letar efter. Måtten är ungefär 8 st luckor a 1*1 meter. Pastskivir 50*50 cm eller 50*100 hade också fungerat eftersom jag ännu inte börjat bygga och därför kan justera måtten.

Tacksam för tips på prisvärda produkter.
Hej!
Är också på jakt av en plastfolie/presenning för bygge av enkelt litet växthus.
Nyfiken om du hittade något?¨

J P-A
 
Varför inte akryl (plexi-)glas då? Din glasmästare eller bygghandlare kan ta hem åt dig.
 
Stew skrev:
Hej,

Ställde ungefär samma fråga här på forumet för ett par veckor sedan. Fick inte jättemycket tips. Dock hittade jag själv en hyffsad prisvärd kanalplast.

[länk]

Mvh

Stefan
Kanalplast blir nog bra, men det finns anledning att jobba lite med det projektet, så skivorna inte skadas om de skall på och av, eller kanske blåsten får tag på dem. gör en ram till dom i 45X45 ca, och fräs ett spår så att plastens kanter skyddas.

Annar har bubbelplast använts flitigt på växhusen, till olika ändamål, denna bubbelplast hade ganska store bubblor, ca 25mm i diam. Vet inte vem som säljer detta idag, men problem med att använda vanlig plast på horizontell yta, är problem med regnvattnet, men det går naturligtvis att ha ramarna till dessa lutande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.