Vi har tittat på flera hällar, IKEA HINF4T, Husqvarna, Bosch, Whirlpool etc, kört fast. Mycket tacksam för svar!
 
AEG med fria zoner och 4 slide-kontroller, mycket trevlig häll, finns liknade i HQ och E-lux.

/RF
 
Prisklass? Tittat på en Husqvarna, men den var rätt dyr. GÄrna under 9´000, men ju mer kvalitet till bra pris desto bättre förstås!:)
 
Den är lite dyrare än 9000 men tänk på att du använder en häll dagligen och förmodligen i över tio år framöver.

Säger detta i referens till att många kastar ut 6000 på smart phones och datorer mm som inte alls har samma livslängd.
 
Tack. VI slänger inte ut pengar på nåt vi inte behöver ;-). Klart vi vill ha det bästa, men plånboken är inte hur tjock som helst, behöver renovera en hel del i det här huset, tex ventilation. Förstår vad du menar. Men om det finns nåt lite mer budget vore ju inte fel. Nån som vet? Tacksam för alla svar!
 
Jag skulle kolla på Whirlpool som har två , en ca 65 och en ca 77. Enligt MediaMarkt så är de bland de bättre hällarna; tysta och trevliga funktioner (sjuda, uppkok, timer etc).
 
Tack, ska kolla det!
 
Om du inte har något emot att beställa från Tyskland så tycker jag att detta måste vara den en väldigt bra kombo gällande pris/funktionalitet (dock bara 60 cm):

Siemens EH675MN11E http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=604655 kostar 8195 i Sverige, men runt 4700:- i Tyskland (kolla de internationella priserna). Jag ska själv beställa "storebror" som är 90 cm bred nästa vecka (10' istället för 18').
 
Någon som har erfarenhet av IKEA HINF4T?
Den är ju väldigt prisvärd.
 
Har en sån sedan 5 år. Funkar bra.
Lättanvänd. Alla klarar av att använda den. Även äldre släktingar på besök.
Köpte den mest pga formatet. Den var den enda jag hittade som täckte monteringshålet efter en gammal Siemens-häll med udda format.
 
Suhagg skrev:
Någon som har erfarenhet av IKEA HINF4T?
Den är ju väldigt prisvärd.
Verkar vara en utgående modell som nu reas för 3500.... Låter ju prisvärt
 
Nimajneb skrev:
Verkar vara en utgående modell som nu reas för 3500.... Låter ju prisvärt
Jag såg det, tack för tipset. Lutar åt en Siemens EH675MN11E häll just nu.
 
Exakt den har jag oxå kollat på och är intresserad av.

Läste precis nu senaste testet från Råd & Rön (från 14 maj) där fanns tyvärr inte den med, men 2 andra Siemens induktionshällar, var av en av dem sprukit under testet (EH645TE11E) vilket fick mig att fundera lite extra...

Den som vann testet var en AEG HK654200FB.

Någon som har erfarenhet av Siemens:en eller AEG:n?
 
johpe79 skrev:
Exakt den har jag oxå kollat på och är intresserad av.

Läste precis nu senaste testet från Råd & Rön (från 14 maj) där fanns tyvärr inte den med, men 2 andra Siemens induktionshällar, var av en av dem sprukit under testet (EH645TE11E) vilket fick mig att fundera lite extra...

Den som vann testet var en AEG HK654200FB.

Någon som har erfarenhet av Siemens:en eller AEG:n?
Har kollat på en del Electrolux också men de flesta har alla fyra kanter fasade och de går sönder otroligt lätt. Såg en häll i en butik med 3st skador. Provade lite lätt att skjuta en kastrull på bänken emot hällen i butiken och vips hade den 4st skador. Otroligt skör! Att släppa ner en kastrull emot den håller den nog för men att dra emot kanten med en kastrull händer väl rätt ofta och det är ju inte kul om den blir en skada varje gång.

Siemenshällen hade en rostfri list utmed gavlarna för att skydda emot detta.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.