Ska riva mitt gamla 60-talskök, hur går man till väga, vilka verktyg ska man ha när det är dags för att det ska gå så smidigt som möjligt?
Hur har ni löst problemet med att inte ha sitt ordinarie kök under tiden man river och bygger nytt kök?
 
Tiger, koben, hammare, raka skruvmejslar, sen lär det bli lite spackling och målning efter rivningen.

Sätt mikro, vattenkokare och kaffebryggare i tvättstugan och sen diskar man för hand. Det funkar i typ två veckor.

/Kent
 
yuphin skrev:
Ska riva mitt gamla 60-talskök, hur går man till väga, vilka verktyg ska man ha när det är dags för att det ska gå så smidigt som möjligt?
Hur har ni löst problemet med att inte ha sitt ordinarie kök under tiden man river och bygger nytt kök?
1. Köp ett ex av världens bästa kofot http://www.stalpen.com/kofot.html så är du hemma med rivningen...

2. Bygg det nya köket på ett annat ställe i huset....väldigt smidigt :)
 
Det funkar allt längre än så! ;) Fast vi har ju Svärmor som granne.

Snickarbodens lösning är modellen, det kan vara en ideè att laga mycket mat innan ni river så det finns att plocka av i frysen.
 
hämta i korvkiosken....så brukar man snabba på med köksbygget,
att sitta hos svärmor och smörja kråset med kotletter och köttfärslåda, brukar försena köksbygget..........
 
Jag rev mitt kök från -61 med kedjesåg, slägga, och koben. Tog ett par timmar :)

Angående, uppbyggnad... Vi hade inte flyttat in innan jag va klar med huset men min känsla är, har ni inte barn är det inga problem att klara sig utan kök ett par veckor, har ni små barn skulle jag valt att flytta hem till föräldrar/ svärföräldrar medans grovgörat görs.
 
hämta i korvkiosken....så brukar man snabba på med köksbygget,
att sitta hos svärmor och smörja kråset med kotletter och köttfärslåda, brukar försena köksbygget..........
Haha, Det kan nog ligga en viss sanning i det där!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.