Hej,

Jag studerar på byggnadsingenjörsprogrammet på Uppsala Universitet och är just nu på jakt efter lite utmaningar utanför skolan. Utmaningen för mig kan bli hjälpen för någon annan. Om någon behöver hjälp med att få sina handritade skisser eller idéer i huvudet till korrekta ritningar så kan ni kontakta mig så hjälper jag er gärna, såklart är det helt gratis. Jag gör det för att utvecklas på egen hand. Ritningarna kan jag sedan maila er i PDF-format eller vilket CAD-format ni nu vill ha det i. Jag jobbar i första hand i Autodesk Revit Architecture.

Kan göra det mesta som kan behövas, planlösningar, fasader, sektioner m.m.

Skicka ett PM till mig så svarar jag så fort jag bara kan!
 
Hej jag ska bygga ut en gavel på mitt hus och är lite kluven när det gäller trästommen. Har själv börjat göra en ritning men du kanske vill bita tag i det.
Det som är lite svårt är takreglarna när nocken inte är i mitten av utbyggnaden.

Kolla in länken längre ner och hör av dig om det är intressant så ska du få måtten du behöver.

http://www.byggahus.se/forum/tillbyggnad/188858-tillbyggnad-23m-i-tre-plan.html
 
Redigerat:
Jag ska titta på länken och hör av mig ifall jag får tid. Har blivit bombarderad med förfrågningar sen igår.
 
Har skickat PM till dig!!
 
Hej du jag håller på med byggplanering, ja är timmerhus fantast och har ett nedplockat timmer hus som skall upp på hörnstenar och plintar men jag vill inte ha vatten installationerna inne i timmerhuset. Då har jag ritat till n utbyggnad som kommer att hamna på en långsida av huset och upp mot skogen den blir 3x7 meter och skall innehålla toa, dusch, tvättstuga, groventré och förråd. En ingång på långsidan från timmerhuset och en från gavel som groventré, köket skall sedan anslutas från timmerhuset mot väggen till utbyggnaden. Jag vill ha utbyggnaden i träullit som är lättarbetat bra u-värde och fukttåligt. Min fundering är att bygga denna utbyggnad först och sedan ansluta timmerhuset mot den och där använda utbyggnaden som en lång plint? men hur gör man för att få anslutningarna täta och snygga? Grunden har jag tänk gjuta och ha golvvärme i samt en krypgrund för vvs installationer..

Vad tror du cleardot.gif
 
Räkna och rita åt mig.
Tänker uppföra en byggnad 9,4 x 6 m för att prova och utvärdera alternativ energi- och miljöteknik. Behöver någon som kan räkna på ramverk i stål, rita och upprätta bygglovshandlingar
Betalar givetvis för dessa tjänster.
 
Hej
vi planerar en utbyggnad och skulle gärna ta emot rithjälp och ideér. :)
 
IntegralX skrev:
Jag ska titta på länken och hör av mig ifall jag får tid. Har blivit bombarderad med förfrågningar sen igår.
Haha Jag kan tänka mig det. Det är farligt att erbjuda saker gratis. ;)

//Patrik
 
Hej !
Jag har planritningar för 1 plan hus men behöver takritningar . Tror du att du kan hjälpa mg?
H Henrykas
 
P
Hej!
Behöver hjälp att göra en byggritning på en pergola på 16m2 är det något du kan hjälpa till med?
Du når mig på 0768-141690
 
Hej

Vi ska göra ett växthus i en sluttning med fönster på ena halvan och gjutet mot backen på den andra samt höns på en tredje sida. Om du är intresserad av att fixa ritningar motviss betallning får du gärna höra av dig. :)

vänliga hälsningar
Anna 0739729700
 
Hej!

Är du fortfarande intresserad av ritprojekt. Vi vill bygga ett kombinerat växthus och hönshus på tomten, ca 25 cm. Vi har en ganska tydlig bild av hur det ska se ut men kommunen tycker inte våra ritningar är tillräckligt bra. Vi är även beredda att betala en slant om det nu är ett passerat skede i din utbildning.
 
Hej!

Undrar om du fortfarande är student och vill ha utmaningar...?? Vi vill bygga ut våran altan, den ska gå runt huset och det ska fungera som en carport som man ställa bilarna under...

Hör gärna av dig så kan jag mejla över planritningar med dwg-fil.

Mejla mig gärna på skogen76@hotmail.com

Ha det gott!

MVH/Martin Skog



IntegralX skrev:
Hej,

Jag studerar på byggnadsingenjörsprogrammet på Uppsala Universitet och är just nu på jakt efter lite utmaningar utanför skolan. Utmaningen för mig kan bli hjälpen för någon annan. Om någon behöver hjälp med att få sina handritade skisser eller idéer i huvudet till korrekta ritningar så kan ni kontakta mig så hjälper jag er gärna, såklart är det helt gratis. Jag gör det för att utvecklas på egen hand. Ritningarna kan jag sedan maila er i PDF-format eller vilket CAD-format ni nu vill ha det i. Jag jobbar i första hand i Autodesk Revit Architecture.

Kan göra det mesta som kan behövas, planlösningar, fasader, sektioner m.m.

Skicka ett PM till mig så svarar jag så fort jag bara kan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.