Dom här beställde jag...26st för 160kr (14,80€) /st(inklusive frakt & allt).Dimmbara...tycker dom ligger på runt 40€/st annars.typ den här & den står de inte om är dimmbar heller.

hoppas man blir nöjd med dom bara.verkar va bra kvalitet(har beställt hem & testat 1 tidigare)
 
Hände nått med länken men här är lamorna jag beställde..
 
Nu glänser jag med min okunskap och reserverar mig för att frågan redan besvarats tidigare...men måste man köpa leds som är dimbara (blir ju lite dyrare) eller är alla dimbara med hjälp av t.ex en jolly? Vilken lösning är mest optimal?
 
Då kom mitt paket idag med FedEx. Ingen tull/moms/övriga avgifter. Tog betydligt längre tid för dem att få iväg paketet än vad det stod i annonsen. Står 2 dagar men tog kanske 6-7.

Fick SL-D108-3A istället för de modell jag beställde, SL-D108-3D. Spelar mindre roll, när de väl sitter monterade lär man inte se så mkt skillnad.

Höjd 43 mm, D ytter 85 mm, D inner 64 mm dvs inte riktigt samma som angivet i annonsen. Glädjer mig då jag redan tagit upp hål på 65mm för en annan modell som jag då inte köpte. Nu passade mina hål även till dessa :)

Ungefär detta var jag dock beredd på, kineser är helt otroliga på att se lättvindigt på specifikationer.

Testade och koppla in en med inkluderad driver och den lös bra.

På förpackningen står det förresten inte spridningsvinkel men det skall vara 45 grader. Det står även på paketet att de har 20.000 timmar livslängd.

Står även på paketet "Low-carbon energy saving" :)

Står även 2 years warranty på paketet men i annonsen 3 years.
 
ThomasN skrev:
Står även på paketet "Low-carbon energy saving" :)
Cool med LCHF-led's ;)
 
Fick mina lysen idag. Tog lite mindre än en månad att få dem via vanlig airmail. Gratis varianten tror jag det var. Testade en med medföljande drivare. Funkade mycket bra samt starkare än vad jag trodde det skulle vara.
 
  • ImageUploadedByTapatalk1333567237.002567.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
parper skrev:
Fick mina lysen idag. Tog lite mindre än en månad att få dem via vanlig airmail. Gratis varianten tror jag det var. Testade en med medföljande drivare. Funkade mycket bra samt starkare än vad jag trodde det skulle vara.
Precis likadana som mina då.. och jag håller med, de lyser starkare än vad jag trodde. Jag skall ha 12 st i ett rum på ca 16m2 så det är nog tur att jag har dimmer för jag tror det lyser väldigt starkt om man kör 100% med alla dem.

Dock, spridningsvinkeln är ju lite mer begränsad så för den sakens skull är det bra att se sitter tätt..
 
Vad kör du med för avstånd till vägg och tak ?
 
Har någon hittat vita downlights på kinabutikerna? Såg ovan att det fanns på ebay, men kan man komma undan med den kinesiska prislappen är det bättre :).
 
Redigerat:
parper skrev:
Fick mina lysen idag. Tog lite mindre än en månad att få dem via vanlig airmail. Gratis varianten tror jag det var. Testade en med medföljande drivare. Funkade mycket bra samt starkare än vad jag trodde det skulle vara.
Är dessa dimmbara?
 
Stora skillnaden är priset. Mina kostade runt 35:- st inkl frakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.