Det skall tydligen finnas en ny typ an spishäll, där man kan bara lägga kastrullar hur som. Känner ni till detta? Nån länk?
 
OK! Tack!
 
Jag funderade lite över vad vitsen med detta skulle vara.
Kastruller, grytor och stekpannor är ju trots allt runda.
Och det är inte så svårt att placera dem på förutbestämda platser, som vi alltid har gjort sedan vedspisens dagar.

Men ändå, man blir nyfiken och googlar. Den här "testen" är ca ett år gammal:

http://www.idg.se/2.1085/1.371322/spisen-som-ar-en-enda-stor-platta---cx-480

Ser ju käckt ut. I stället för 4 induktionsspolar har den 48 och känner av var potatiskastrullen står.
Med TFT-display och allt kostar den hisnande 41260:- :wow:

Lite skrämmande dock när en spis recenseras i en IT-tidning och inte i ICA-kuriren.

Så jag behåller nog min IKEA-häll ett tag till!
 
KnockOnWood skrev:
Jag funderade lite över vad vitsen med detta skulle vara.
Kastruller, grytor och stekpannor är ju trots allt runda.
Och det är inte så svårt att placera dem på förutbestämda platser, som vi alltid har gjort sedan vedspisens dagar.
Ehh.. en vedspis har inga bestämda platser för vanliga kastruller och grytor.. ;)

Sedan finns det ju ovala stekgrytor i emaljerat gjutjärn, så nog finns det behov av flexibla zoner.

Vi gick för övrigt direkt från vedspis till induktion när vi renoverade köket för ett drygt år sedan, och just möjligheten att kunna placera vilken jättegryta som helst var som helst saknar man lite.

Att börja matlagningen med att gå till vedboden är dock ganska skönt att slippa. (y)
 
mycke_nu skrev:
Ehh.. en vedspis har inga bestämda platser för vanliga kastruller och grytor.. ;) ...
Nu tänkte jag på den här modellen, där man lyfter bort lagom antal spisringar så grytan passar.
Att ställa grytan på en järnhäll är fusk! ;)

111-907.jpg
 
Knock
Den du visar är inte flexibel ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.