Dan Dittmer skrev:
Vi har ett flertal uppgifter om Per Landin - allt ifrån tidningsarticklar och belagda fakta om hans projekt som b.la.tagits upp i Tv 3 (Aschberg). han är känd från södra sverige till Åland!
Ett flertal polisanmälningar kring hans aktiveter som rör alltifrån skrotdumpning, skogsskövling på andras mark till oseriöst byggande. Rättsfall där han förlorat i Tingsrätten (Gävle). Vi söker fler fakta där han är inblandad. Det kan bli en dyr historia att ha med den här mannen att göra!
Finns det fler projekt Per Landin tagit sig an är det bra om de kommer fram.

Just nu ligger allt hans skräp på en tomt vid infarten till Räfsnäs utanför Norrtälje. Trasiga avställda bilar, lastbilar, båtar och bråte. Kommunen har fått flera anmälningar men ej gjort något. Han själv är aldrig där men två baltiska män brukar flytta runt skräpet på kvällar och nätter.
 
Vill varna än en gång för Per Landin och Lena Gyllensund. De har inte heller åtgärdat alla de byggfel, som de har gjort på mitt bygge, samtidigt som de har försökt att ta betalt två gånger om på vissa saker. Dessutom har de inte heller slutfört sånt som jag har betalat tex. att putsa grunden. Tyvärr hade jag skrivit ett ABS09 (entreprenadkontrakt) med dem. De hade då 2 månader på sig att rätta till byggfelen. Till min advokat sade de att de skulle åtgärda byggfelen inom november månads utgång 2011. Efter det brevet har det varit tyst från dem......och inget har hänt, förutom att jag stämde dem nu i våras och väntar på rättegång. Efter att ha haft en tredskodom, som de överklagade den 26 juli och där de har begärt återvinning av domen, där de skall inkomma med uppgifter senast den 17 augusti.

Kan också informera er om att skatteverket ringde mig i våras och där fick jag veta en del om det som Dan Dittmer skrev om ovan, men också ännu mer. Han anställer personal från utlandet och betalar dem svarta löner. dessutom har han angett att han inte har haft någon inkomst de senaste åren. Jag skannade mina kontrakt och fakturor och mailade dem till skatteverket

Jag skulle vilja veta om det är någon fler som har råkat ut för Per Landin och Lena Gyllensund, så att vi kanske med gemensam kratf kan stoppa dem för gott inom byggbranschen så att inga fler drabbas av dem.

Lycka till med era byggen, men undvik Per Landin och Lena Gyllensund, så kanske ni kan undvika grava byggfel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.