Söker efter ett 5:1 uttag som jag kan sätta i en vanlig eldosa. Eljo har ett för två högtalare men jag vill ha ett där jag kopplar in hela enheten typ den bifogade bilden (fast den har lite mer på sig och passar inte i en svensk dosa)

Var hittar jag sådana?

/Martin
 
  • 5_1_uttag.jpg
Har aldrig sett något. Vet inte om det finns. De flesta jag har stött på har kreativa personer byggt själva, ibland med utgångspunkt från en elserie. Du borde kunna utgå från t.ex. Eljo exxact (stavning?) kombinationsamar med brytbara mellanbryggor, centrumplattor och sedan borra egna hål och sätta banankontakthona eller skruvanslutning. Jag har inte gjort det i kombination, men dock i enstaka dosor och det fungerar.

Det innebär att allt passar på standard apparatdosor, men du får väl räkna med minst tre stycken.
 
Är det högtalare du skall koppla in eller är det ren "linjekabel" till förstärkaren ?
 
Egentligen vill jag ha 5st RCA honor i ett uttag
/Martin
 
Hittar inget med 5 rca kontakter i sverige, däremot finns det passande i usa:

http://www.abccables.com/5-female-rca-wall-plate.html

De använder naturligtvis andra mått än vi, en annan lösning är ju att skaffa ett
lock och sedan borra hål och sätta 5 chassikontakter i denna. Är du händig kan det säkert bli lika snyggt som att köpa den färdig.
 
Det blir nog att bygga eget
/M
 
Du kanske kan förbereda för 7:1 system (vet aldrig när den behövs)
 
Hej

Finns keystone-moduler med de flesta typer av audio/video kontakter. Kombinera sedan bara med centrumplattor för keystone från den tillverkare du vill. Modulerna brukar finnas med både löd, krone eller kontaktanslutning på "baksidan". Du kommer dock behöva använda flera dosor för att få till 5.1. Tror de flesta centrumplattor tar max 2st keystonemoduler.

Kolla tex. cabletronic.se under "uttagssystem" och "keystone".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.