Hej!

Jag har precis köpt en Veto C 30 panna från 2003. Den är "ny" alltså aldrig installerad.

Detta skall jag göra så det är klart till nästa höst.

Jag undrar om någon här har instruktionsbok eller installationsbeskrivning till denna pannan? Tyvärr fick jag inte med någon sådan i köpet och Energiteknik kunde inte hjälpa mig. Har googlat som en galning..:x

Jag undrar även, kan jag montera Pellets/Spannmålsbrännare i undre luckan (askluckan) eller är den övre (Vedinkastluckan) att föredra?

Megatacksam för svar, tips och idee´r!!
 
  • VETO_PANNA.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det ett "hål" på högersidan, som är lite högre beläget än askluckan?

Jag har googlat en dryg halvtimme men hittar inget vettigt så du får nog maila tillverkaren direkt:
http://www.ala-talkkari.fi/feedback.html
 
Tack Herr_JT (y)

Mer än jag hittat trots att jag googlat som en galning. Tyvärr har jag ingen lucka på högersidan, vilket ju är synd..:confused:

Nån som kanske har manualen och kan scanna? (Är beredd o betala en peng)

Annars så får jag kontakta Finland..
 
kör den finska manualen i google translate
 
torsbyungnen.se
 
obba skrev:
torsbyungnen.se
Säljer de Veto??

Tyvärr har jag ingen finsk instruktion heller, bara faktablad på finska som Herr_JT hittat..
 
Automover skrev:
Säljer de Veto??

Tyvärr har jag ingen finsk instruktion heller, bara faktablad på finska som Herr_JT hittat..
ja jag antar de då dom har pannan på sin hemsida.
 
Ingen lucka på vänstersidan?
 
obba skrev:
ja jag antar de då dom har pannan på sin hemsida.
Hej!

Tyvärr har vi inget kvar till Vetopannor, vi slutade sälja dom för en del år sedan.

Med vänlig hälsning: Kennet
 
Herr_JT skrev:
Ingen lucka på vänstersidan?
Nopz, tyvärr.

Vad tror du och övriga om att montera brännaren i nedre luckan? Om jag är beredd att leva med lite mindre askutrymme??

:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.