Ja.

25000 för borrning och installation (bergvärmedelen, jordvärme inte aktuellt på min tomt). men då har jag tagit till med 15 meter extra på borrnignen, inte för att jag kan få ut mer effekt utan för att jag är lite tveksam hur långt ned vattennivån ligger.

Sen 14000 mer för pumpen. Så 39 kkr totalt.

Men man kan komma ner en hel del om man kan lägga kort jordslinga istället. Eller borrar lite kortare.
 
Aleli,
Hur djupt borrade ni då? Och lät ni LB göra jobbet? Tycker det låter billigt, men det är ju alltid trevligt när det går åt det hållet :)

Tack för uppgifterna
 
Nej, vi har inte ens borrat än, borrkillarna har varit upptagna.

Men det är helt normala priser, det kostar ofta ca 200-250 kr/meter + moms + ca 3500 kr för installationsrör (ingrävning till grund).

Edit: Nej, det är inte LB-hus som borrar utan en lokal firma
 
lk73 skrev:
Vi har också skrivit på för ett LB-hus (igår).

Det blir ett Ugglan 135, med sparsamt antal tillval...isolerade innerväggar, rostfri inbyggnadsmicro, rostfri ugn, fullhöjdskök med takanslutning, kakel upp till tak vid spiskåpa, tilluft för kamin och radonslang under platta (ej kamin nu), bättre diskmaskin och tvättmaskin, massiva innerdörrar...

Tänker bygga förråd o carport själv för att få rätt utseende på det - som matchar husmodellen..och för att spara lite stålar :)

Hur mycket fick ni betala för isolerade innerväggar?
 
Vi skrev på för ett ugglan 159. Vi har inte valt alla tillval än men ryggåstak i vardagsrum, fullhöjd i kök, andra innedörrar skrev vi in i kontraktet på en gång. Allt detta nf för 1917000:- Sen får vi tillval för 5700:-

Bra pris eller ej, men det är skönt att ha bestämt sig.
 
Vi fick betala 280 kr per löpmeter för isolering av innerväggar (Halmstad), totalt blev det 33m och en kostnad på ca 9400 kr. Detta alltså på jordugglan!
 
lk73 skrev:
Vi har också skrivit på för ett LB-hus (igår).

Det blir ett Ugglan 135, med sparsamt antal tillval...isolerade innerväggar, rostfri inbyggnadsmicro, rostfri ugn, fullhöjdskök med takanslutning, kakel upp till tak vid spiskåpa, tilluft för kamin och radonslang under platta (ej kamin nu), bättre diskmaskin och tvättmaskin, massiva innerdörrar...

Tänker bygga förråd o carport själv för att få rätt utseende på det - som matchar husmodellen..och för att spara lite stålar :)
Vi skrev på för vårt Ugglan 135 3 feb, vi ska bygga utanför Södertälje. Vad fick du ge för isolerade innerväggar?

mvh

/fredrik
 
lk73 skrev:
Hur mycket fick ni betala för isolerade innerväggar?
Vi fick tipset av vår säljare att isolera invändigt själva, genom att bara säga till byggarna när det var dags, så man kunde gå dit en kväll och klämma dit lite isolering. Kan ju inte vara så himlans avancerat ändå, och själva isoleringen är ju inte svindyr heller när man inte ska ha den "utåt".
 
L
jessicaodanne skrev:
Hur mycket fick ni betala för isolerade innerväggar?
Tror att det var 6800 kr /L.
 
Vår Uggla är snart färdig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.