Hej!
Har ett badrum och en liten toalett som behöver rustas...och både jag och sambon har tummen mitt i handen och klarar nog inte av att göra så mycket själva, tyvärr :confused:

Badrummet är ganska litet, ca. 5 kvm, och har förutom dörren in även en dörr in till ett litet pannrum. Vad skulle kostnaden kunna bli för att lägga kakel + klinker och installera golvvärme?
Fråga 2: Har kollat på skjutdörrar till duschen; kan man fästa ena partiet i väggen och det
andra i glasbetongsvägg?

Lilla toaletten: är ca 2,5 kvm och vi funderar på att måla plastgolvet och väggarna...är det någon som har tips om målning av plastgolv? Kostar det mer än det smakar liksom..?

Tacksam för alla tips och råd!!
 
Nanny Fine
Vi totalrenoverade vårt badrum, köpte inredning, kakel o kllinker men lyfte inte ett finger själva.... Plus att vi bytte fönstret till ett mindre med annan form (= lite ombyggnad). Efter ROT, inklusive el, vattenburen golvvärme o handdukstork, material, arbete m.m. kostade notan ca 140 000. Badrummet är ca 3kvm.

Måla på plastmatta? Håller det verkligen? Jag hade nog hellre lagt in nåt snyggt däcksgolv typ detta http://www.karitma.fi/swe/kronot_ocean_swe.shtml om det inte rör sig om några större ytor. Tapetsera väggarna, toaletten är ju ändå inget våtutrymme..

Lycka till!
 
Jag har just målat plastmattor och vinyltapeter i vårt badrum och det blev kanonbra. Vi tvättade väggar och golv jäkligt noga med målartvätt och t-röd och målade beckers våtrumstäck på väggar och golv (ingen grundfärg). Nu har vi visserligen bara använt badrummet i några veckor men färgen visar inga tecken på att släppa ännu.

Beckers våtrumstäck i standardkulören "antikvit" som vi använde finns på bauhaus för betydligt mindre pengar än hos färghandlarna.

Golvet är absolut känsligast. Kan man nöja sig med att måla väggarna så bör det sitta bättre. Är golvet asfult så kanske du kan lägga bergoplattor på det. Och kom ihåg att måla tak och lister också, det gör att helheten blir betydligt bättre. Provmåla också gärna på någon dold plats för att se att färgen inte frigör mjukgörare ur plastmattan. Torkar färgen och är torr efter några dagar är det OK.

Före:
3UHBTA83I590E9BE_3UJ40UGKUTJRCEV6_____resize_s_800_0.jpg

Efter:
DSC_0103.JPG

Vi bytte också inredningen:
Duschhörna 1700:- på Bauhaus (utförsäljning 50%)
Handfat, spegelskåp och underskåp 2000:- på bauhaus (utförsäljning 50%)
Skötbord robust, blocket 500:-
gamla blandaren återanvändes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.