Har en murad lecavägg som är cirka 12cm tjock där jag tänkt att montera en vägghängd toalett. De flesta toalettstolar klarar inte genomföring i en så pass "tjock" vägg. Ifö Sign som jag kikat på klarar 10 cm. Ett alternativ jag har är att jag på baksidan av väggen där spoltanken kommer att stå i sin stålrack fräsa ur ett par centimeter för att minska väggens tjocklek. Jag tänkte man kanske kunde spara sig det arbetet med att hitta en annan toalettstol. Någon som är inläst på området?
Ifö har någon "kommersiell" modell med pneumatisk spolknapp som skall klara tjocka väggar, men man är ju inte så sugen på att ha någon "rostfri pissoar look a like stol" :)

Tacksam för svar!
 
Pneumatisk spolknapp finns till alla ifö. Problemet som återstår då är genomföringen för spolröret och avloppsröret. Jag vill minnas att det fanns något om förlängningsrör som extra tillbehör i monterringsanvisningen för spolröret. Avloppsröret borde gå att ordna med standard rördelar. Förlängningen var extratillbehör. Jag kan komma ihåg fel.
 
Okey, är det något Du själv använder? Hur fungerar pneumatiken, en liten kompressor eller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.