Finns det någon bra hemsida som säljer bra saker att sammanbinda typ inbyggnadshögtalare på ett snyggt sätt?Skulle vilja ha bl a RCA-anslutning
som man kan montera i en apparatdosa så man exempelvis kan lägga sin mobil
på en hylla och koppla in musik. Har köpt ett kompakt steg som jag har tänkt dölja någonstans....hur har ni löst liknande saker??bilder???
//
M
 
Det är väl lite föråldrat med förstärkare och trådade högtalare.

Idag använder många trådlösa system typ Sonos eller Apple AirPlay.

Själva har vi AirPlay och det är kanon att kunna streama musik från valfri dator, iPod, eller iPhone till olika ljudburkar i huset.
 
S
nu när apple produkter börjar bli lite "old fashion" och många ogillar personen bakom "I" appraterna.

vad finns det för oss med android och andra os(eller vad det heter)?
 
har kollat lite på sonos....men dessa måste ju även de anslutas till "systemet" som de ska driva. Om man inte vill bygga in den vill säga. Skulle vilja dölja alla kablar i vägg/tak och göra en gemensam kopplingspunkt för tex en sonos eller nått annat. Förstärkaren kommer jag nog bygga in. Såg att
sonos har en 2-kanals men den var lite dyr tyckte jag?!...måste man ha två enheter av sonos för att
det ska funka?...eller räcker det att ha en enhet i det rum man ska ha ljudet i?..eller måste det vara en enhet vid routern med?...
/
M
 
Skulle vilja ha anslutningar som man monterar i apparatdosor...finns det några firmor som säljer det...typ anslutningar till högtalare och kanske ljud(rca eller hörlurs-plugg)?Eller hur har ni gjort?
/
M
 
S
det finns anslutningar för dosor men har nu ingen aning vars dom säljs nu
 
Själv har jag byggt egna av blindlock. Har med både RCA och för högtalare Neutrik SpeakOn kontakter.

2011-12-31%252014.56.59.jpg

Never mind the dust ... ;)
 
har ni något bra förslag på förstärkare?
 
jag köpte ett sådant:
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=8192&grp=517008
men tycker inte att mina högtalare drivs till fullo.
hur har ni gjort med installationen?man måste ju gömma alla grejer någonstans?!..vill ha någon sorts
panel där jag kan styra musiken dvs låt, volym osv....

/
M
 
V
Eljo har släppt högtalar anslutning i sin nya serie Exxakt. Monteras i apparatdosa, utvändiga dosor, hörnsosor mm. Anslutningarna är så kallade klämkopplingar. En centrum platta har plats för 4anslutningar = 2högtalare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.